Football Maties aanwezig op Marveldtoernooi

12-05-2014

Stichting Football Maties zal aanwezig zijn op het 25e Internationale Marveldtoernooi op 23 t/m 25 mei. Samen met Tonnie Zieverink en Ellen Simmelink van het Marveldtoernooi, kwamen Mark van Zon en Mark Kantelberg van de Stichting Football Maties, op de Voetbal Vakbeurs van het Oosten in Borculo, overeen dat de Maties aanwezig zullen zijn op dit schitterende toernooi voor C-junioren in Groenlo.

Het doel van de Stichting Football Maties is om organisaties in ontwikkelingslanden, die voetbal als middel gebruiken om kinderen ‘Social Skills’ bij te brengen, te ondersteunen en te stimuleren. Football Maties wil de grootste non-profit inzamelaar worden en als erkend ‘Goed Doel’ het actiefst worden in het verzenden van de tweede hands gebruikte ingezamelde voetbalschoenen, teamkleding en materialen.

“Football Maties is bijzonder trots om er in Groenlo bij te mogen zijn”

Bewustwording van kinderen in Europa over het hergebruik van consumptiegoederen en ontwikkelingshulp, bereik je o.a. door ze te betrekken bij inzamelingsacties voor de Stichting Football Maties. Kinderen die samen leren en ervaren met hun ouders, begeleiders, trainers, ploeggenootjes, voetbalverenigingen en docenten op school bewust bezig te zijn met een stukje nuttig ontwikkelingswerk, het recyclen van materialen en vooral het hergebruik van consumptie goederen zoals voetbalschoenen, kleding en materialen. Pedagogisch gezien is dit een zeer verantwoorde en een goede les voor onze kinderen volgens het bestuur van de stichting.

“Wie de meeste gebruikte voetbalschoenen inzamelt krijgt een prijs van onze stichting” aldus oprichter van de stichting Mark van Zon.

Football Maties is uniek als goed doel en compleet anders dan andere goede doelen. Het is vooral gericht op samenwerken. Zoals ook de samenwerking met het Marveldtoernooi.

Het idee van een 11-jarig jongetje om gebruikte voetbalschoentjes van vriendjes in te zamelen voor kinderen in Afrika, roept blijheid, sympathie en bereidheid op mee te willen werken aan dit unieke concept. Een bijzonder idee, een goed doel ondersteunen door kinderen hier in Europa te betrekken bij het inzamelen van gebruikte voetbalschoenen. Het simpele idee van Mick van Zon is dan ook gemakkelijk en tegen betrekkelijk lage kosten te realiseren, zo is gebleken. Voetbalvriendjes hier, die voetbalvriendjes in Afrika helpen en daarmee Maties worden van elkaar. Football Maties dus (Football= Voetbal en Maties=zijn vrienden/kameraden). Het idee van Mick is simpel en eenvoudig. “Geef je oude gebruikte voetbalschoenen aan je Football Maties in Afrika en vraag je vriendjes om mee te doen met inzamelen”.

De stichting Football Maties zal met een stand en een leuke activiteit (iets met ‘kaal voet’) aanwezig zijn op dit schitterende toernooi. Breng je gebruikte voetbalschoenen mee naar de stand en gooi ze in de bak nadat jij je naam hebt ingeschreven.

Gegevens Stichting Football Maties
Contactpersoon toernooien