Grol 1 verliest eerste bekerwedstrijd met 3 - 0

24-08-2014

Op zaterdagavond 23 augustus speelde Grol 1 de eerste van drie bekerwedstrijden. Uit bij DVS’33 in Ermelo leed Grol 1 een verdiende nederlaag met 3 – 0. De tegenstander, spelend in de hoofdklasse zaterdag, overrompelde het eerste kwartier Grol 1 met zeer aanvallend, technisch en snel spel. De achterhoede van s.v. Grol had daar in het eerste kwart van de wedstrijd totaal geen vat op. DVS’33 scoorde in de 8e en de 15e minuut. De tegenstander bleef erg gevaarlijk maar Grol 1 kreeg langzaam maar zeker toch wat meer vat op de wedstrijd en creëerde zelf ook wat kansen. De ruststand was 2 – 0. In de tweede helft trad Grol 1 in dezelfde opstelling aan. We kropen wat meer uit onze schulp en kregen ook wat mogelijkheden om een tegengoal te maken. De grootste kans was voor Michel Kamphuis maar hij stuitte op de doelman. In de 78e minuut kreeg DVS’33 nog een heel makkelijk gegeven penalty. De benutte penalty bracht de eindstand op 3 – 0.

Grol 1 trad aan zonder Wouter Pillen, Tim Peters, Mark Peters en Jelle Kornegoor. In de tweede helft vonden drie wissels plaats. Kai Ordelmans, Rob Temmink en Sjors Storkhorst verlieten het veld en werden vervangen door Rick Arink, Bram Huls en Quint Veld. Wil Grol 1 nog iets maken van deze bekercompetitie, dan zal er dinsdagavond, wanneer thuis om 20.00 uur wordt aangetreden tegen Rheden, een goed resultaat behaald dienen te worden. Zaterdag 30 augustus speelt Grol 1 uit tegen FC Horst. Wederom een verre (bus)reis naar Ermelo.