Andre Simmelink nieuwe hoofdtrainer

11-12-2005

Met ingang van het voetbalseizoen 2006-2007 wordt André Simmelink uit Doetinchem de nieuwe hoofdtrainer van de sportvereniging ‘Grol’ uit Groenlo. Simmelink wordt de opvolger van Haaksbergenaar Gerard Bos, die momenteel bezig is aan zijn vierde seizoen bij de derdeklasser uit Groenlo en aan het eind van het seizoen overstapt naar NEO in Borne, dat eveneens uitkomt in de derde klasse van de KNVB.

André Simmelink

Dit seizoen is Simmelink hoofdtrainer van Ulftse Boys, dat evenals Grol uitkomt in de derde klasse C van de KNVB. Daarvoor was hij vier jaar achtereen trainer/coach van Doetinchem. Vóór de periode bij de club uit Doetinchem werkte de nieuwe oefenmeester van Grol ondermeer twee jaar bij H. en K en twee jaar bij zaterdagmiddagclub Oeken. Ook heeft hij in het verleden het tweede team van Babberich getraind, alsmede de jeugd van DZC ’68 uit Doetinchem. Naast deze lange staat van dienst heeft Simmelink tevens een behoorlijke opleiding gevolgd voor het trainersvak in de voetballerij. Zo is hij naast vele gebruikelijke diploma’s ook in het bezit van het diploma Oefenmeester I. André Simmelink is gehuwd en heeft drie kinderen in de leeftijd van 18, 16 en 14 jaar. In het dagelijks leven is hij werkzaam voor de sector Zorg en Samenleving van het Graafschap College in Doetinchem. In die job fungeert hij als decaan techniek en informatica, is docent voetbal en daarnaast praktijkbegeleider voor de jeugdspelers van De Graafschap, die aan het Graafschap College studeren. Simmelink is erg blij met het trainerschap bij S.V. Grol. “Wie wil er nu niet trainer van Grol zijn? Een prachtige club met een goede organisatie, een professionele accommodatie en goed spelersmateriaal. Ik heb de vereniging door de jaren heen goed leren kennen en daarbij altijd gehoopt daar ooit nog eens binnen te mogen komen als hoofdtrainer. Een en ander gaat dus nu gebeuren. Geweldig toch! Ik weet zeker dat ik er mijn voetbalei kwijt kan. Ik zal er alles aan gaan doen om deze mooie club op een hoger niveau te brengen.” Ook bij S.V. Grol is men bijzonder content met de komst van Simmelink. “Een zeer gedreven en enthousiaste liefhebber, een voetbalvakman bij uitstek, die daarnaast ook nog eens goed past bij onze club”, aldus Bob Lebbink, voorzitter van het bestuur senioren. Ook Grolvoorzitter Theo Huijskes heeft een goed gevoel bij de aanstelling van de nieuwe trainer. “Ik kende hem al enkele jaren vanuit een andere hoedanigheid. Mijn goede verwachtingen, die ik vooraf had, werden tijdens de gesprekken helemaal waar gemaakt.” Volgens de Grolbestuurders hebben deze keer erg veel belangstellende trainers gereageerd op de vacante positie bij de club uit Groenlo. “Erg mooi voor ons dat S.V. Grol voor een trainer zo gewild is en mooi voor de club dat de nummer één op ons lijstje ook de nieuwe hoofdtrainer is geworden.”