Sv Grol presenteert 100e clubblad

27-12-2005

Veel verenigingen hebben hun eigen cluborgaan, waarin leden kunnen lezen over leden maar ook over hun vereniging, of andere aanverwante zaken. Het is een bindmiddel. Sv Grol, opgericht in 1918 kende ooit een clubblad onder de titel ,de Tribune’, dat op een gegeven moment ophield te bestaan.

De roep om een clubblad bleef echter bestaan. Het was de toenmalige 2e voorzitter van sv Grol, Theo Huijskes, die 25 jaar geleden aan de wieg stond van het clubblad zoals dat al 99 edities lang op de deurmat valt bij leden, sponsoren en relaties. Op dit moment wordt de laatste hand gelegd aan een jubileumnummer, de 100e . ,,Toch een mijlpaal om bij stil te staan,” vindt hoofdredacteur Henri Walterbos. ,,Het clubblad verschijnt zo rond het einde van ieder kwartaal. Zo was het ook de bedoeling het 100e nummer nog voor de kerstdagen te presenteren, maar dit bleek ondanks vele inspanningen niet haalbaar. Het is een extra dik nummer geworden, waar we nu de laatste hand aan leggen. Daarbij wordt bij ieder clubblad een leuke verrassing toegevoegd. Ook daar wordt de laatste hand aan gelegd.” Het clubblad van sv Grol wordt al jarenlang geprezen om haar vorm, inhoud en uitstraling. ,,Je moet het goed doen of helemaal niet. Grolwaardig moet het zijn. Het bepaalt natuurlijk ook voor een deel de uitstraling die je als club hebt naar buiten toe.” Werd de vormgeving jarenlang verzorgd door Gerard Hoenderboom, sinds een aantal jaren wordt dit verzorgd door John Ligtenberg. ,,Ook de 100e ziet er weer geweldig uit, met een speciale jubileumcover.” Het 100e clubblad wordt op zondag 8 januari gepresenteerd tijdens de Nieuwjaarsreceptie van sv Grol, na afloop van de Nieuwjaarsloop.

Enkele clubbladen zijn digitaal te bekijken. Klik hier