Beide ploegen verzuimen te scoren

20-03-2006

Na de langdurige winterstop en het grote aantal afgelastingen, met tussendoor ook nog de teleurstellende uitwedstrijd tegen DVC’26, ging de bal eindelijk weer eens rollen. Het zal ook wel moeten omdat de tijdsspanne waarin het restant van de competitie afgewerkt moet worden, de bondsburelen ongetwijfeld enige zorg baart. In de achter onze liggende periode hebben langdurige blessures de tijd gekregen om te herstellen, wat ook zeker van belang zal zijn gelet op de tien wedstrijden die de Grol hoofdmacht nog op de rol heeft staan. Desondanks kon trainer Gerard Bos nog niet over de volledige selectie beschikken, omdat hier en daar bij een aantal spelers nog de nodige pijntjes weggepoetst moeten worden. Grol heeft overigens een prima uitgangspositie voor resterende ontmoetingen om het uiteindelijke  doel te bereiken. De eerste horde in de eindspurt die genomen diende te worden was de fusieclub HC’03 uit Drempt op sportpark ’t Doornslag. Het initiatief in de openingsfase

lag bij de bezoekers uit Groenlo. Reeds in de 3e min. had de ploeg al succesvol kunnen zijn, ware het niet dat keeper Marko Wieland attent reageerde op een leep hakballetje van Tom Kaak. Een paar minuten later stortte Peter Arntz ter aarde in het strafschopgebied, maar arbiter Lemaire wilde niets van een strafschop weten. De daaropvolgende aanvalsopbouw door Lennard werd door Daan Koenders onreglementair gestuit (frustratie), hetgeen voor hem de gele kaart betekende. Dat de snelle vleugelspeler niet onder indruk van deze prent kwam, zou gaandeweg blijken in dit duel. Het was aan resoluut ingrijpen en perfect verdedigen van o.a. Patrick en Frank te danken, dat deze dekselse voetballer geen definitieve stempel op de wedstrijd kon drukken. Over en weer deden zich in het verdere verloop van de eerste helft mogelijkheden voor om de score open te breken, zonder dat er  echter van goed verzorgd voetbal sprake was. Mark Leisink en zijn collega Frank Tieben wisten voor rust geen raad met reële mogelijkheden, of vonden een attente Collin op hun weg. Aan Grolzijde ontbrak het de voorwaartsen bij acties aan het nodige geluk om het net te vinden. Na de warme thee, kwam de thuisploeg een aantal keren gevaarlijk dicht bij het openbreken van de score. De reeds eerder genoemde Daan Koenders verschalkte twee maal op rij de Grol defensie. Eerst mikte hij in vrije positie net naast en vervolgens wist Jonathan voor de lijn redding te brengen. Het sein voor Grol om meer druk naar voren uit te oefenen, hetgeen in een aantal mogelijkheden resulteerde. Stond af en toe het vizier niet op scherp, dan was er bij de gastheren wel een klasse doelman tussen de palen die zijn ploeg op de been hield. Rond de 70e min. veerde het overwegend aanwezige Grolpubliek van z’n plaats op en dacht voor de openingstreffer te juichen. Het was echter het zijnet dat na een kopbal van Wouter natrilde. Waarin de eerste 45 minuten vrouwe Fortuna niet thuis gaf, ook in de tweede helft was zij niet op de hand van de bezoekers. Overigens gunde zij ook de gastheren geen succes, met name, jawel wederom plaaggeest Daan Koenders. Middels een paar sluwe acties poogde hij roet in het eten te gooien. Zeker in blessuretijd toen het houtwerk hem van scoren afhield. Op grond van het vertoonde spel lijkt een puntendeling de enige juiste uitkomst, hoewel er met meer accuratesse er voor beide ploegen meer in had gezeten.

Een van de toeschouwers bij de thuisploeg voorzag het bij aanvang kennelijk al met de opmerking; “of die Grolsen wal van wanten weet, ze kunt ze straks ok al neet meer breien”.

We zullen het zien a.s. zondag in de thuisontmoeting tegen het laaggeklasseerde

sc Eibergen.

Speelronde: 17

Scheidsrechter: dhr. H.M. Lemaire, Almelo

Eindstand: 0 - 0

Ruststand: 0 - 0

Scoreverloop: n.v.t.

Gele kaarten: 7e min. Daan Koenders (HC’03)  30e min. Tom Kaak, 80e min. Patrick Blanckenborg (beiden Grol).

Rode kaarten: geen

Bijzonderheden: n.v.t.

Opstelling Grol 1:

Doel: Collin Vennebekken,

Achter: Patrick Blanckenborg, Jonathan Lammers, Frank Oosterholt, Jeroen van Dalen,

Midden: Wouter Scharenborg, Tom Kaak, Lennard Walterbos (75e min. Jorrit Bomers),

Voor: Björn Koldewey, Kevin Stöteler, Jalal Essbai.

Uitslagen afgelopen zondag:

Sc Neede –Doetinchem 0-0

Ulftse Boys - Longa’30 2-1

Gendringen - Bon Boys 1-0

HC’03 – Grol      0-0

PAX - sc Eibergen 3-2

DVC’26 – WVC 2-2

Programma zondag 26 maart a.s.:

WVC - Ulfts Boys

Sc Neede - Gendringen