sv. Grol en voorzitter in Voetbal International

31-01-2005

GROENLO - In het nationaal en internationaal bekende voetbalweekblad Voetbal International (VI) van de afgelopen week is een uitgebreid interview opgenomen met de sportvereniging ‘Grol’ in het algemeen en met haar voorzitter Theo Huijskes in het bijzonder.

De redactie van de VI heeft er dit seizoen voor gekozen om onder de rubriek ‘Liefhebbers’ de amateur-tak van de voetballerij in dit land aan het woord te laten.

En dus was het uitgave vier van 2005, waarin de VI een plaatsje had ingeruimd voor de sv Grol en haar voorzitter. Het is journalist Thijs Jaski, die het verhaal uit de mond van de Grolvoorzitter heeft opgetekend, en de bekende VI-fotograaf Cees van Hoogdalem was naar Groenlo gekomen om Huijskes te portretteren op het fraaie sportpark ‘Den Elshof’.

In het met twee pagina’s gevulde artikel geeft Theo Huijskes niet alleen zijn visie over de amateurvoetballerij en zijn eigen sv Grol, maar ook over het betaalde voetbal in dit land en het voetbal in Europees verband. Daarbij laat de voorzitter van de Groenlose voetbalclub niet na om duidelijk zijn mening te geven over trainers als Co Adriaanse in Nederland en Sir Alex Ferguson in het buitenland, alsmede over voetballers uit het verleden, zoals Abe Lenstra en Willem van Hanegem, maar ook over voetballers uit latere tijden, zoals Marco van Basten en tegenwoordig Ruud van Nistelrooy.

Vanzelfsprekend pakt de Grolvoorzitter deze unieke gelegenheid met beide handen aan om zijn taak op het terrein van de pr zo optimaal mogelijk in te vullen. Zo wordt er propaganda gemaakt voor het sportpark ‘Den Elshof’, dat bij menige hoofdklasser niet zou misstaan, wordt er melding gemaakt van het gegeven dat de vereniging over een uitstekende mix van kwaliteiten beschikt en wordt de vereniging geroemd, omdat men meer dan tweehonderd vrijwilligers telt.

Natuurlijk komt ook het internationale Marveldtoernooi voor de C-jeugd aan bod. Deze bijzondere voetbalhappening, die dit jaar plaatsvindt op vrijdag 27 tot en met zondag 29 mei, wordt in het artikel omschreven als het grootste pronkjuweel van de club. Uitgebreid wordt melding gemaakt van de grootmachten, die jaarlijks aan dit toernooi deelnemen, de bekende spelers die door de jaren heen mede daarom op de velden van de sv Grol gespeeld hebben en de beroemdheden, die achtereenvolgens de prijzen hebben uitgereikt.

Klik hier voor het interview