DVC'26 A1 - Grol A1

11-04-2006

Afgelopen zaterdag stond de altijd lastige uitwedstrijd tegen DVC uit Didam op het programma, mede onder toeziend oog van de nieuwe trainer Simmelink van ons vlaggenschip.

Om in de race te blijven voor de 3e periode en om niet in onnodig degradatiegevaar te komen, moest er simpelweg gewonnen worden. Wegens blessures moesten Niels en Roderick verstek laten gaan, maar we konden wel weer beschikken over onze aanvoerder, Lennard. Hij is na een stage bij GROL 1 weer op zijn oude nest teruggekeerd.

Op een zompige grasmat begonnen we veel te onrustig. De balcontroles waren erg matig, er werd lustig over de breedte van het veld gerend met de bal en medespelers werden daardoor te moeilijk of niet gevonden. Bij vlagen bracht Lennard weer rust in het spel, maar echt lekker liep het niet. Zoals al vaker dit seizoen resulteerde het in de 1- 0, vandaag in de 25e minuut.

Luc liet zich simpel in het ootje nemen door de linksbuiten, die na een 1-2-tje met de spits alleen voor Djordi kwam en beheerst afrondde. We kwamen vervolgens wat beter in de wedstrijd, maar we kwamen niet tot scoren uit de kansen die we kregen via corners en vrije trappen.

In de rust werd iedereen weer even fijntjes gewezen op het feit dat we van deze ploeg moesten winnen om leuk mee te doen in de competitie de laatste wedstrijden. Er werd meer passie en scherpte verlangd van de manschappen, die nodig was om deze toch niet al te lastige klip te omzeilen.

We begonnen inderdaad wat scherper, maar de goalie van de thuisclub, die met een aantal pijnstillers aan de wedstrijd begon vanwege een elleboogblessure, wist met een aantal katachtige reflexen vooralsnog zijn doel schoon te houden. In de 55e minuut moest Huub zich laten vervangen door Nick, waardoor we nog meer druk op de Didammer verdediging konden zetten. DVC kwam niet meer gevaarlijk voor onze goal, de spitsen lagen vakkundig aan banden. DVC liet zich ver terugzakken. Aan de kant was het simpelweg wachten op de doelpunten van de inmiddels soeverein heersende gasten.

In de 70e minuut was het eindelijk raak. Lennard werd door Christian aan de rand van de 16 aangespeeld. Deze draaide kort weg en plaatste de bal in de verre hoek, 1 – 1 !

GROL rook bloed en de tegenstander was murw gespeeld. Na nog een aantal kansen gemist te hebben, was het opnieuw Lennard die de 16 in draaide en via de keeper Bart wist te bereiken, die vervolgens eenvoudig de 1 – 2 binnenwerkte. Met nog 5 minuten op de klok was de strijd wel gestreden. Chris zorgde nog voor de kroon op het werk door steenhard een perfect genomen vrije trap van Philippe in de verre hoek te koppen.

Door deze overwinning hebben we nog altijd een kansje op de 3e periode, mits we de komende wedstrijden winnend afsluiten. De eerstkomende wedstrijd is aanstaande zaterdag, uit tegen Juliana ’31 uit Malden, aanvang 15.00 uur.

Wellicht tot ziens!!!