Grol F1 bereikt finaleplaats.

28-04-2006

Het zonnetje stond hoog aan de hemel toen we op maandagavond 24 april aan moesten treden aantreden tegen Trias F1 om te spelen voor een finale plaats in de districtsbeker.

Vele supporters waren deze avond met ons meegereisd naar Winterswijk om ons aan te moedigen en natuurlijk te genieten van een prachtige halve finale wedstrijd.

Na in de voorrondes de selectieteams van Spl.Eibergen, Bonifatius Boys en HSC’21 Brein uitgeschakeld te hebben kwamen we begin april in de kwartfinale niemand minder dan onze vrienden uit Lichtenvoorde Longa’30 F1 tegen. Deze wedstrijd werd een prachtige wedstrijd die alle ingrediënten van een echte bekerkraker in zich had. Prachtige acties, veel publiek, spanning, sensatie, verleningen en uiteindelijk penalty’s die de doorslag moest geven welk team aan mocht treden in de halve finale tegen Trias. Wij waren deze avond de gelukkigen zodat we nog volop in de race blijven om de “Cup met de grote oren” te veroveren. De halve finalewedstrijd tegen Trias, dat dit seizoen najaarskampioen werd in hun klasse en ook in de voorjaarscompetitie nog geen wedstrijd verloren had begonnen we uitstekend. De eerste 7 minuten kwamen de kampioenen uit Winterswijk er niet aan te pas en kwamen we dan ook volledig verdiend op voorsprong.. Uit een prachtige pass van Luuk Waenink was het zijn buurjongen Wiebe Porskamp die de bal vol op zijn pantoffel nam en de keeper kansloos liet 0-1. Hierna kwam Trias iets beter in haar spel maar door een uitstekend optreden van onze gastspeler Tim Leusink (F3) werd iedere aanval onschadelijk gemaakt . Omdat de in de laatste weken zeer goed op dreef zijnde rechterspits Pim Westervoorde een aantal prachtige voorzetten gaf en we geen geluk hadden in de afwerking bleef de schade voor Trias beperkt tot maar een tegendoelpunt. Vlak voor de ranja was dan eindelijk wel raak, het was Jur Pasman die met een schitterend afstandsschot de Trias keeper het nakijken gaf. 0-2.

In de rust werden de jongens door hun leiders Hans-Jurgen, Piet en Rob gewaarschuwd dat de buit nog zeker niet binnen was en dat ook de 2e helft keihard voor elkaar gewerkt moest worden om de wedstrijd winnend te kunnen afsluiten.

Het leek wel of ze bij de Trias-jongens iets in de ranja hadden gedaan want de eerste minuten na rust dicteerden zij het spel en leken ze dan ook zeker te gaan scoren maar door een aantal prachtige reddingen van onze keeper Tim Penterman hielden we het Groldoel schoon. Ook onze verdedigers Gijs Meuleman en Gymon Legro moesten de tweede helft pittige duels uitvechten met hun directe tegenstanders en dat deden ze uitstekend. Halverwege de tweede helft was het Colin Dibbets die met een afstandschot de keeper verraste, maar hun laatste man sloeg de bal met beide handen uit het doel zodat de prima leidende scheidsrechter niets anders kon doen dan de bal op de strafschopstip te leggen. Voor Colin was het een koud kunstje om zelf deze penalty te verzilveren en de 0-3 op het scorebord te zetten. In een alles of niets offensief van de jongens uit Winterswijk scoorden ze uiteindelijk 2 minuten voor tijd de verdiende tegentreffer 1-3.

Na het laatste fluitsignaal van de scheidsrechter vlogen de blauwwitten uit Groenlo elkaar in de armen alsof het winnen van de beker al een feit was. Zover was het natuurlijk nog lang niet. Want op zaterdagochtend 20 mei zal er in Ruurlo in de finale aangetreden moeten worden tegen het sterke AZSV F1 uit Aalten om uiteindelijk te bepalen wie de Cup mee mag nemen naar huis. Wij nodigen hierbij iedereen van harte uit om ons te komen aanmoedigen! Tot dan.