17e Internationale Marveldtoernooi!

04-05-2006

Bij het lezen van dit artikel is het nog een kleine drie weken tot het 17e Internationale Marveldtoernooi. Het aftellen is dus begonnen. Het aftellen naar weer een mooi weekend met prachtig voetbal, veel nevenactiviteiten en Grolse gemoedelijkheid. Met name dit laatste valt de toeschouwers evenals menig speler en begeleider van Nederlandse- of buitenlandse clubs op. Tijdens het toernooi is iedereen gelijk, niemand is minder of meer dan de ander. Kijk bijvoorbeeld eens naar alle sponsoren en vrijwilligers die er ieder jaar weer mede voor zorgen dat de organisatie kan terugkijken op een mooi en geslaagd toernooi.

Dit jaar zal op vrijdagavond 19 mei a.s. om 18.00 uur de officiële opening plaatsvinden. In tegenstelling tot voorgaande jaren is de opening buiten. Nadat alle ploegen zijn welkom geheten zal door de burgemeester van Oost Gelre (mr. drs. H.W.M. Heijman) de officiële openingshandeling verricht worden. Om exact 19.00 uur zal gestart worden met de eerste poulewedstrijden.

Ook nieuw op de vrijdagavond is een bijeenkomst voor sponsoren. Vanaf 21.30 uur zullen zij welkom geheten worden in de gezellig aangeklede sporthal en is er voor hen een interessant programma. De organisatie heeft een drietal sprekers bereid gevonden om een presentatie te houden over c.q. toelichting te geven op de jeugdopleiding van hun club. Eén van de onderwerpen die nader toegelicht zal worden is waarom deelname aan een groot internationaal jeugdtoernooi zoals het Marveldtoernooi zo belangrijk is voor de jeugdopleiding. Erik ten Hag (hoofd jeugdopleiding en thans assistent trainer van F.C. Twente) en Joop Brand (hoofd opleiding bij landskampioen P.S.V. ) hebben hun medewerking reeds toegezegd. Medewerkers aan het Marveldtoernooi kunnen zich bij deze presentatie aansluiten.

Op zaterdag 20 mei a.s. start om 10.30 uur de tweede toernooidag. Naast een vervolg van de poulewedstrijden die dag, is er voor jong en oud voldoende vertier. Zo is er van diverse deelnemende clubs de supportersvereniging aanwezig, veelal met een stand voor de verkoop van fanartikelen. De supportersverenigingen van FC Schalke ’04, FC Barcelona, Manchester United, FC Twente en Ajax hebben reeds toegezegd. Voor de allerkleinsten is er het springkussen en voor de iets ouderen is er wederom een aantal voetbalspellen waar kosteloos aan mee gedaan worden. De organisatie heeft mogelijk nog een aantal verassende, nieuwe nevenactiviteiten in petto.

Op zondag 21 mei a.s. start om 09.30 uur de derde toernooidag. De finale staat gepland om 15.30 uur. Wie zal er dit jaar in de finale staan? En heeft de organisatie een prominent uit de voetbalwereld naar Groenlo weten te halen voor de prijsuitreiking?

Het aftellen is dus inderdaad begonnen…………nog ruim drie weken tot het 17e Internationale Marveldtoernooi. Noteer dit weekend in ieder geval alvast in uw agenda.