Sil Brockötter wint penaltybokaal

11-06-2006

GROENLO – Sil Brockötter heeft de penaltybokaal 2005/2006 gewonnen. Hij nam hiermee de wisselbeker over van Mees te Brinke die zijn bokaal afgelopen zaterdag 10 juni verdedigde.

Zaterdag werd door sportvereniging Grol het voetbalseizoen voor de gehele jeugd, op gepaste wijze afgesloten. Gezien de tropische temperaturen zocht de E- en F-jeugd verkoeling in het zwembad van Marveld Recreatie. Voor de C- en D-jeugd werd een survivalmiddag en B-jeugd een streetsoccer georganiseerd door de supportersclub in samenwerking met het jeugdbestuur. Tevens werd aan het einde van deze middag het ‘team van het jaar’ bekendgemaakt. Deze titel ging naar D5. Zij werden door de voorzitter van het jeugdbestuur, Marco Frank omschreven als een team dat zich enorm heeft ingezet ondanks de moeilijke tegenstanders. “Een team dat met veel doelpunten tegen, en na hun zoveelste verlies telkens het lef en positief doorzettingsvermogen had om in de kleedkamer te zingen: ‘We are the champions’.

Onder grote publieke belangstelling vond ook de finale van de penaltybokaal plaats.
Hiervoor waren middels voorrondes geselecteerd: Sil Brockötter, Eric Pos, Mees te Brinke (titelverdediger), Daan Schurink, Roan Stortelder, Martijn Post en Roel Ottink. In de goal stond de doelman van het eerste team van Grol, Mark Reinders.

De eer ging dus na een spannende finale naar Sil Brockötter. De tweede plaats was voor Eric Pos en derde werd Daan Schurink, vierde: Mees te Brinke, vijfde: Roan Stortelder, zesde: Martijn Post en zevende: Roel Ottink.