Grol houdt Heino in bedwang, 2-1.

18-09-2006

Na de onverwachte afgelasting van het uitduel tegen ATC’65, vanwege mogelijke aanwezigheid van de immer mysterieuze legionella bacterie, stond afgelopen zondagmiddag de ontmoeting tussen Grol en Heino op het affiche. De gasten, niet te verwarren overigens met de donker gebrilde Duitse schlagerzanger, die met zijn donker gevoileerde stem nog steeds menig vrouwenhart in vervoering weet te brengen, maar met het team uit Heino dat Salland vertegenwoordigt in deze 2 klasse J.

Dat de start van deze competitie, door de afgelasting van het duel tegen ATC’65 en de uitstelling van a.s. zondag tegen PH, i.v.m. het 90 jarig jubileum van de Almelose club, onregelmatig verloopt is zeker niet bevorderlijk voor het wedstrijdritme van de Grolequipe.

Grol kende in het eerste competitieduel tegen Rigtersbleek een goede start, maar ging gaandeweg in de wedstrijd onder aan nervositeit en ontzag voor de tegenstander. Trainer Simmelink had voor het treffen met de gasten uit Heino de ploeg behoorlijk op scherp gezet, getuige de disciplinaire straf die enkele spelers opgelegd kregen door te laat op de wedstrijdbespreking te verschijnen. Gevolg was dat de goalie van Grol A1 voor de leeuwen geworpen werd en een licht geblesseerde Björn Koldewey toch in de basis stond. De uitwerking van de genomen maatregelen mistte haar doel niet. Reeds na drie minuten keken de gasten tegen een achterstand aan, nadat Lennard Walterbos een rebound uit een actie van Sander Nijhoff doeltreffend afrondde.

Enkele minuten later kreeg Björn een soortgelijke mogelijkheid, maar hij twijfelde te lang om de score te verhogen. Dat de jeugdige Grolgoalie Thijs Ooyek over enig talent beschikt, bewees hij, zeker voor de rust, met een aantal fraaie reddingen. Grol speelde niet onverdienstelijk voor de thee, de inzet was ruim al ontbrak het hier en daar aan enig fortuin in de afwerking. Vlak voor de pauze werd Peter Legters na een zware charge op Jorrit Splithoff van het veld verwezen, hetgeen eigenlijk het gevolg en een optelsom was van het irritante optreden en opjuinen van zijn eigen coach Peter Beumer.

De gasten speelden in het tweede bedrijf teveel de lange bal om op een opportunistische wijze de aansluittreffer te realiseren, hetgeen hun ook lukte na mistasten in de Grol verdediging. Wouter de Waal wist dit in de 70e min. met een harde kopstoot te realiseren. Even had het er de schijn van dat de thuisploeg van de slag zou geraken, ondanks het redelijke veldspel dat tot dan gespeeld werd. Lennard Walterbos, de latere  “Man of the Match”, dacht hier echter anders over en wist enige minuten na de gelijkmaker met een uitstekend genomen vrije trap de voorsprong voor Grol weer op het bord te zetten. In de slotfase zou een hogere uitslag zelfs niet onmogelijk geweest zijn, indien men nauwkeuriger met de kansen omgesprongen had.

Kortom een verdiende overwinning op een fysiek sterke tegenstander dat zich niet een twee drie met een kluitje in het riet liet sturen. A.s. zondag is Grol 1 vrij i.v.m festiviteiten bij PH, de eerstvolgende wedstrijd is derhalve 1 okt. thuis tegen Berghuizen.

Speelronde: 3.

Scheidsrechter: dhr. W.G.F.Arends uit Hoge Hexel

Eindstand: 2 - 1

Ruststand: 1 - 0

Scoreverloop: 3e min. 1-0 (Lennard Walterbos), 70e min. 1-1 (Wouter de Waal), 75e min. 2-1 (Lennard Walterbos)

Gele kaarten: Jonathan Lammers van Grol en Arjan Treep, Wouter de Waal,Tom Vastenavond en Richard Smit van Heino.

Rode kaarten: Peter Legters van Heino

Afwezig bij Grol:            Juliën Harbers en Tom Kaak (blessures), Kevin Stöteler  (geschorst),  Dennis Dibbets en Christiaan Pillen (diciplinaire straf)

Pupillen van de week: Siebe Lantink en Tygo Riteco

Sponsor wedstrijdbal: Snackbar Floor

Man of the Match: Lennard Walterbos

Bijzonderheden:            n.v.t.

Opstelling Grol 1:

Doel: Thijs Ooyek

Achter: Tom Groot Kormelink, Patrick Blanckenborg, Frank Oosterholt, Jonathan Lammers.

Midden: Björn Koldewey (45e min.J.P.Papen), Tom Klein Zeggelink (45e min. Wouter Scharenborg), Lennard Walterbos, Jorrit Splithoff (67e min.Jorrit Bomers)

Voor: Sander Nijhoff, Erwin van de Wolfshaar

Uitslagen afgelopen zondag:

Rigtersbleek – Vogido 4-0

DOS’19 - ATC’65 0-1

Grol – Heino 2-1

De Zweef – PH 1-3

De Tubanters 1897 – Berghuizen 0-0

Tubantia – Markelo 0-1

Programma zondag 24 sept. a.s.

ATC’25 - Rigtersbleek

Heino - DOS’19

PH - Grol (uitgesteld t.n.d.)

Berghuizen - De Zweef

Markelo - De Tubanters 1897