Puntendeling in ruim gemeten blessuretijd.

09-10-2006

Na drie thuisduels stond voor de Grolequipe de eerste uitwedstrijd op het programma. Op sportcomplex Endemansdijk in Markelo vond het eerste treffen in competitieverband plaats tegen de gastheren van Sportclub Markelo. Ondanks het redelijk goede veldspel van de voorgaande wedstrijden, had trainer Simmelink zijn basiself enigszins aangepast. Gelet op de te verwachten fysieke tegenstand van de thuisclub, werd Erwin van de Wolfshaar “geslachtofferd” ten faveure van Jorrit Bomers. Grol deelde in de beginfase vroeg een aantal plaagstootjes uit, zonder daarbij echter echt gevaarlijk te worden. In de 13e min. lobte Sander de bal iets te hoog over de ver uitgelopen doelman heen, op aangeven van Lennard, die zelf enkele minuten later na een snelle en goed uitgevoerde aanval ternauwernood over schoot.

Vanaf dat moment dicteerde Grol de wedstrijd, het stoorde vroeg en combineerde bij vlagen dat het een lieve lust was. De gasten konden hier enkel en alleen inzet tegenover stellen en hanteerde in haar oplossingen veelal de lange bal op het kleine speelveld. Waar nodig stak assistent-scheidsrechter Robert Vruwink zijn ploeg de helpende hand toe. De voorwaartsen van Grol hadden vrouwe Fortuna niet aan hun zijde, hoewel een doelpunt zeker verdiend na een hand vol mogelijkheden, lange tijd in de lucht hing. Acties van o.a. Koldewey, Bomers en Klein Zeggelink hadden een voorsprong voor de thee zeker gerechtvaardigd. Na de onderbreking kwam Jean Paul Papen in het team voor Jorrit Splithoff en zag samen met zijn ploeg dat Markelo uit een ander vaatje ging tappen. Reeds na een minuut moest Dennis gestrekt naar de hoek om een actie van Koen Janzen onschadelijk te maken. Grol had aanvankelijk moeite om aan te knopen bij het goede spel van de eerste helft. Hier en daar was een overtreding noodzakelijk om de aanvalsdrift van de gastheren te stuiten. In zijn ijver en inzet werd Lennard na een tackle op de bon geslingerd, overigens na massaal geroep om geel van de Markelose bank. Dat scheidsrechter Hartjes meeging in deze unfaire actie, profileerde hem meteen tot de zwakste schakel op veld. Rond de 70e min. kroop Grol tot tweemaal toe door het bekende oog van de naald. Moest Tom Groot Kormelink zijn goalie te hulp schieten door de bal van de lijn te trappen, even later wist de keeper zelf een verkeerde terugspeelbal van Patrick met een reflex te pareren. Voordat Björn het tij wist te keren, schoot Edwin Landeweerd uit kansrijke positie in handen van Dennis. Onmiddellijk hierop volgend haalde Björn een huzarenstukje uit. Van ruim 25 à 30 meter schoot hij in de 73e min. de bal in een streep achter een vertwijfelde keeper Martijn van de Sluis, die kennelijk geen rekening hield met deze actie. Na een pittige duel met Harry Kornet, moest de schutter even later geblesseerd het veld verlaten. Een achttal minuten voor het vestrijken van de officiële speeltijd hielp Kevin een dot van een kans om de wedstrijd in het slot te gooien om zeep. Een voorzet van de kleine Wolfshaar, na een actie door hem zelf opgezet, was aan hem niet besteed. De thuisploeg rook dat er wellicht nog eer te behalen viel. Een doelpoging van Bas Schreurs werd door Dennis op fabelachtige wijze verijdeld. Diep in blessuretijd kregen zij, waarvan zij op grond van de tweede helft enigszins recht hadden, loon naar werken. In de 98e min. schoot Michel Meiberg de bal door een kluwen van spelers achter de verslagen Dennis Dibbets. In de resterende twee minuten van de ruim gemeten extra tijd, zag Grol geen kans meer deze averij recht te zetten.

Speelronde: 6

Scheidsrechter: dhr. O.A.G.M. Hartjes uit Wehl

Eindstand: 1 - 1

Ruststand: 0 - 0

Scoreverloop: 73e min. 1-0 (Björn Koldewey), 98e min. 1-1 ( Michel Meiberg)

Gele kaarten: Tom Groot Kormelink, Lennard Walterbos en Björn Koldewey (Grol)

Rode kaarten: geen

Afwezig bij Grol: Jonathan Lammers (geschorst), Tom Kaak en Christiaan Pillen (blessures)

Bijzonderheden: Eerste treffen tussen beide teams in competitieverband.

Opstelling Grol 1:

Doel: Dennis Dibbets

Achter: Tom Groot Kormelink, Patrick Blanckenborg, Frank Oosterholt, Wouter Scharenborg.

Midden: Tom Klein Zeggelink, Lennard Walterbos, Jorrit Splithof (45e min.Jean Paul Papen) Björn Koldewey (79e min. Erwin van de Wolfshaar)

Voor: Sander Nijhoff, Jorrit Bomers (70e min.Kevin Stöteler)

Uitslagen afgelopen zondag 8 okt.:

Heino - ATC’65 3 - 1

PH – Rigtersbleek 3 - 1

Berghuizen - DOS’19 0 - 0

Markelo – Grol 1 - 1

Tubantia - De Zweef 0 - 0

Vogido - De Tubanters 1897 0 - 1

Programma zondag 15 okt a.s.:

Heino - Vogido

ATC’65 - PH