Pover Grol delft onderspit

30-10-2006

In de editie van afgelopen week bent u wellicht op het verkeerde been gezet door de vermelding dat de ontmoeting met De Tubanters in Hengelo (O) zou plaats vinden. Echter de alerte lezers en supporters met een blauw-wit Grol hart zullen deze slip of the pen zeker waargenomen hebben en hun club naar de Olympialaan in Enschede achterna zijn gereisd. Aan degene die desondanks toch naar Hengelo zijn gekoerst, de welgemeende excuses.

Ronde 8, de ontmoeting met een van de oudste, zo niet de oudste sportvereniging van Enschede, De Tubanters 1897 o.l.v. de bekende ex FC Twente coach Theo Vonk. Het naburige PW (Prinses Wilhelmina) steekt met de oprichtingsdatum 1888 de gastheren de loef af. Door de goed gevulde ziekenboeg zag trainer Simmelink zich ook voor deze wedstrijd genoodzaakt, al zijn creativiteit aan te wenden om een acceptabel team binnen de lijnen te brengen. Lange tijd was het nog onzeker of Patrick, met een gemasceerd rechteroog, aan de partij kon deelnemen. Het a.s. vaderschap speelde voor hem deze middag nog geen parten en liet nog even op zich wachten. De creativiteit van de Grol coach werd niet vertaald in de uitvoering van het spel. Over de wedstrijd kunnen we over het algemeen heel kort zijn, matig en pover. Geen moment heeft Grol de indruk kunnen wekken met een resultaat uit Twente huiswaarts te kunnen keren. Daarvoor speelde de ploeg van Theo Vonk te gedisciplineerd en verzorgd. Opbouwend vanuit de verdediging met een uitgebalanceerd middenveld, waarin Berthil ter Avest (ex FC Twente) de scepter zwaaide. Via verzorgd voetbal werd de voorhoede, met daarin de excellerende gebroeders Hayta op de flanken van passes voorzien, die de Grol verdediging handen vol werk bezorgde. Ook in dit duel kreeg Grol al vroeg een goede kans om de score te openen.

In de 3e min. ging een doorgebroken Erwin van de Wolfshaar alleen op keeper Hengelman af, maar wist in zijn actie niet de rust te bewaren om de goalie te passeren. Ook Jonathan had met een onverwachts schot, dat de keeper in tweede instantie wist te redden, geen succes. Tot de openingstreffer liep de wedstrijd enigszins gelijk op.

In de 28e min. echter werd de verdediging overlopen en liet Husein Hayta met een lage schuiver de 1-0 aantekenen. Binnen twee minuten nam eerst Berthil ter Avest, overigens zonder succes, Grolgoalie Reinders onder vuur. Vervolgens wederom de snelle linkerspits Husein Hayta die een voorzet van zijn broer Hasan, op de rechterflank, met een treffer verzilverde, 2-0. Vlak voor de thee had Hasan de mogelijkheid de score te verhogen, maar nu stak Reinders daar nog een stokje voor.

Foto's: Wittenbernds

De eerste tien minuten na de onderbreking trachtte Grol de bakens nog te verzetten. Echter door gemis aan creativiteit gingen de mogelijkheden verloren en liep het team daarna veelal achter de feiten aan. In de 72e min. werd het uiteindelijke lot definitief verzegeld door Berthil ter Avest, die met een splijtende pass Michel Timmerman in staat stelde om te scoren. Met een sublieme lob gaf de spits Mark Reinders het nakijken. Tien minuten voor het verstrijken van de regulaire speeltijd had Bert Jan Diphoorn de stand nog een ruimer aanzien kunnen geven, maar zijn harde schot ging rakelings naast. Ook invaller Faarid Saadi had clementie met Grol, door in een uitgelezen positie niet raak te schieten. Derhalve een terechte nederlaag voor Grol dat geen moment de indruk kon wekken het tij te keren.

A.s. zondag speelt Grol een thuiswedstrijd op Sportpark Den Elshof tegen De Zweef.

Speelronde: 8

Scheidsrechter: dhr. F. van der Werf uit Joure.

Eindstand: 3 - 0

Ruststand: 2 - 0

Scoreverloop: 28emin.1-0, Husein Hayta. 30emin. 2-0, Husein Hayta. 72emin. 3-0, Michel Timmerman.

Gele kaarten: Frank Oosterholt (Grol)

Rode kaarten: geen

Afwezig bij Grol: Dennis Dibbets, Juliën Harbers,Tom Kaak, Jorrit Bomers (allen geblesseerd), Lennard Walterbos (ziek).

Bijzonderheden: in kader van uitwisseling wederom arbiter uit Friesland.

Opstelling Grol 1:

Doel: Mark Reinders

Achter: Tom Groot Kormelink, Patrick Blanckenborg, Jonathan Lammers, Frank Oosterholt.

Midden: Wouter Scharenborg, Björn Koldewey, Jorrit Splitthoff, Kevin Stöteler

Voor: Sander Nijhoff, Erwin van de Wolfshaar (57e min. Jean Paul Papen)

Uitslagen afgelopen zondag 29 okt.:

PH – Heino 3-3

Berghuizen - ATC’65 1-1