Voorbeschouwing door Jos Heutinck

04-09-2014

Beste voetballiefhebbers,

Daar gaan we weer zou je kunnen zeggen, doelend op de 1e competitiewedstrijd in het nieuwe voetbalseizoen 2014-2015.

Vanaf deze plek heet ik de spelers, begeleiding, bestuur en natuurlijk de supporters uit Silvolde alvast hartelijk welkom op ons sportpark Den Elshof in Groenlo.

Voor het eerst in competitieverband een arbitraal trio, op 1e klasse KNVB niveau, die deze

wedstrijd tot een goed einde gaat brengen. Welkom aan de arbiter Dhr. S. Veekamp uit Enschede en zijn assistenten Dhr. W.R. Biharie eveneens uit Enschede en Dhr. J. Dijkman uit Zelhem.

De Grol selectie ziet uit naar de  komende wedstrijd en zal het Grol publiek zeker willen laten zien dat ze in kwaliteit gegroeid zijn.

De voorbereiding op deze interessante “topper’ geeft geen goed beeld over de kwaliteiten die de selectie zeker herbergt.

Er is veel en al vroeg geoefend met vaak wisselende samenstelling om een goed beeld te krijgen van de kwaliteiten van de spelers in soms verschillende posities.

Maar we hebben ook mogen ervaren dat we in de breedte sterker zijn geworden,de laatste wedstrijd in Ermelo tegen het fysiek sterke FC Horst heeft dit zeker bewezen.

Dan onze gasten uit Silvolde, ja wat moet ik als oud Silvolde trainer hier nog over zeggen.

Dat ik er als trainer, maar ook als mens, een prima tijd heb gehad is al vaak door mezelf benoemd.

Het team van trainer Scott Calderwood, met zijn assistenten Theo Jansen en Erik  ter Voert, heeft fantastische resultaten geboekt in de voorbereiding door zich te plaatsen met het maximale aantal punten voor de volgende ronde in de beker. Doormiddel van winst op 2 hoofdklassers (uit bij het sterke Quick 20 en CSV Apeldoorn) wist men 9 punten te behalen en hiermee poulewinnaar te worden.

Dat er ook kwetsbare puntjes zijn in de doorgaans prima formatie heeft Viod bewezen op het Zwart-Wit toernooi in Silvolde.

Ook heeft Grol in de laatste onderlinge wedstrijden (1-1,4-4 en 1-1) aangetoond dat we steeds dichter bij het niveau zijn gekomen van deze topper in de 1e klasse.

Deze laatste resultaten,waarin we redelijk aan elkaar gewaagd waren, moet de Grol selectie het nodige vertrouwen geven om zondag thuis voor de winst te gaan en het trouwe publiek een mooie pot voetbal voor te schotelen waarin de beste mag (moet) winnen.

Dat dit laatste niet altijd gebeurt hebben we vorig seizoen zowel in Groenlo als in Silvolde mogen ervaren.

Beide spelersgroepen zullen elkaar met respect bestrijden en er zeker een prachtig voetbalgevecht van maken.

Tot zondag, waarbij naast Grol 1 ook de club zich van zijn beste kant laat zien middels de Open Dag die dankzij de inzet van vele vrijwilligers nu al een succes genoemd mag worden!

Veel voetbalplezier en laat je ook zien op de Open Dag.

Jos Heutinck