Grol krijgt te weinig tegen Silvolde

08-09-2014

In de 90e minuut scoorde Roy Bouwman van Silvolde uit een vrije trap de 1 – 2. Daarmee nam Silvolde de drie punten mee uit Groenlo en kreeg Grol te weinig. De eerste helft was voor Silvolde. De tweede helft was voor Grol. Een 1 – 1 gelijkspel leek derhalve een terechte eind uitslag, maar Roy Bouwman bepaalde dus anders.

De sfeer op sportpark Den Elshof was top. De Open Dag eerder die dag was goed verlopen en veel jeugdspelers en ouders bleven om Grol 1 aan te moedigen. Tesamen met de meegereisde supporters van Silvolde leidde dit tot een mooie ambiance bij de kraker in de 1e klasse E. Eerder die dag werd het contract met Pfeifer Heavy Machinery officiëel ondertekend. Verder had de supportersclub de pupil van de week uitgebreid tot team van de week. Dit maal was het de beurt aan Meiden E1. Het beloofde derhalve een supermooie dag te worden.

Beide teams begonnen gespannen aan de wedstrijd, waarbij Silvolde zich het snelst herpakte. In het begin ging het gelijk op. Maar na tien minuten spelen leek Silvolde op 0 – 1 voorsprong te komen, de bal rolde in het doel, maar de goed leidende scheidsrechter Veekamp uit Enschede zag gelukkig terecht een overtreding. Even later kreeg Silvolde opnieuw kans de score te openen, maar de neutrale assistent-scheidsrechter zag dat de Silvolde aanvaller in buitenspelpositie stond. Grol kon hier weinig tegen over stellen. Halverwege de eerste helft viel Christian Pillen geblesseerd uit, en werd vervangen door Johan Houben. De eerste 20 minuten verliepen in hoog tempo, waarbij Silvolde langzamerhand het overwicht kreeg en de indruk gaf makkelijker te combineren en ook vaak de lange bal succesvol hanteerde. De Grol verdediging, met Sander Nijhoff als voorstopper, oogde wat onsamenhangend en gaf te veel en te vaak ruimte en kansen weg. Alhoewel beide backs Thomas Porskamp en Michel Kamphuis desondanks een goede wedstrijd speelden.

Na een half uur ging een schot van Silvolde net langs het doel van Grol. Grol leek goed weg te komen, maar even later, na slecht wegwerken, kwam de bal tegen de hand van Wouter Pillen. De penalty, genomen door Bertroy Navis, werd knap gered door Wessel Baarslag, die de geblesseerde Max de Vries verving. Aan de andere kant leek een Silvolde verdediger even later ook hands te maken, maar arbiter Veekamp beoordeelde anders. Grol genoot nog even te veel na van de geredde penalty, want even later was het Mike van Aken die zijn voorzet van de zijkant in één keer over Wessel Baarslag via de binnenkant van de paal in het doel zag verdwijnen: 0 – 1.  Grol kwam daarna pas goed in het spel. Een vrije trap van Lennard Walterbos, die vandaag niet echt een stempel op het spel van Grol kon zetten, belandde boven op de lat. Vlak voor rust kreeg Grol nog twee goede kansen: een schot van dichtbij van Sjors Storkhorst en een kopbal van Sander Nijhoff van dichtbij werden door Marco Olthuis miraculeus gekeerd.

In de tweede helft startte Grol voortvarend. Trainer Jos Heutinck had Sander Nijhoff weer in de aanval gezet, en Tim Peters ingebracht als voorstopper. Grol nam duidelijk het initiatief en na drie minuten was het Sander Nijhoff die een vrije trap van Johan Houben snoeihard inkopte bij de tweede paal: 1 – 1. Grol drukte door. Sjors Storkhorst ontpopte zich deze wedstrijd tot een van de meest gevaarlijke Grol-spelers. Met zijn schijnbewegingen zorgde hij voor veel gevaar. Hij bracht zichzelf, maar ook spelers als Lennard, Michel en Sander in stelling, maar helaas resulteerde dit niet in doelpunten. Ook Michel Kamphuis kwam op links af en toe gevaarlijk door tot in het 16-meter gebied, maar de laatste pass kwam net niet aan. Grol was duidelijk de betere ploeg in de tweede helft. Silvolde maakte veel fouten en kwam er eigenlijk niet meer uit. De 1 – 1 leek op basis van de twee helften de juiste eindstand, maar vlak voor tijd kreeg Silvolde dus een vrije trap net buiten het 16-meter gebied van de Grol. De muur en Wessel Baarslag waren kansloos op het geplaatste schot van Roy Bouwman: 1 – 2. Een jammerlijke nederlaag, maar het spel van de tweede helft belooft nog veel goeds voor de rest van de competitie. Deze uitslag was het enige smetje op een voor de rest meer dan geslaagde Grol-dag.

Op zondag 14 september speelt Grol uit tegen Rheden. Aanvang 14.00 uur. Komt allen kijken.

Wedstrijdinformatie

Opstelling Grol:
doel: Wessel Baarslag;
achter: Thomas Porskamp, Wouter Pillen, Sander Nijhoff en Michel Kamphuis;
midden: Rob Temmink, Lennard Walterbos en Christian Pillen (22e min. Johan Houben);
voor: Jelle Kornegoor (76e min. Mark Peters), Mart Zieverink (46. Tim Peters) en Sjors Storkhorst.
Afwezig:
Kai Ordelmans en Max de Vries.
Team v.d. week:
Meiden E1
Sponsor wedstrijdbal:
Vrienden S.V. Grol
Bijzonderheden:
De wedstrijd was onderdeel van een succesvolle eerste Open Dag s.v. Grol.
De nieuwe hoofdsponsor Pfeifer Heavy Machinery ondertekende het 5-jarige contract.
De supportersclub begon met team van de week i.p.v pupil van de week.
De eerste wedstrijd in de 1e klasse die werd geleid door een neutraal arbitraal trio.

Uitslagen 1e klasse E

De Zweef - Luctor et Emergo