Grol pakt punt tegen Heino

21-09-2014

sv Grol - vv Heino 2 - 2

Wij schrijven hier 2 juni 2013. Grol 1 speelt op het eigen sportpark Den Elshof de allesbeslissende wedstrijd in de nacompetitie voor een plaats in de eerste klasse KNVB. Na eerst in deze competitie Leones uit Beneden-Leeuwen van promotie te hebben afgehouden, wordt hetzelfde huzarenstukje uitgehaald tegen SDOUC uit Ulft. Een in meerdere opzichten gedenkwaardige dag, maar dat met name omdat de hoofdmacht oftewel het uithangbord van de sportvereniging Grol voor de eerste maal in de op dat moment 95-jarige historie van de club promoveert naar de eerste klasse.

In de enige onder het district Oost aanwezige eerste klasse mocht Grol 1 het afgelopen seizoen de strijd aanbinden met tegenstanders uit de regio Twente, de Achterhoek, de Liemers, de Betuwe en zelfs daarbuiten. Het eindresultaat in het debuutjaar 2013-2014? Een verdienstelijke zevende plaats in de eindrangschikking.

Maar nu blijkt het in de voetballerij een statistische waarheid te zijn, dat het keer zich steevast keert in het daarop volgende en dus tweede seizoen in een hogere klasse.

In het eerste seizoen in de eerste klasse bleef de teller na vier wedstrijden op twee punten steken. De vierde wedstrijd moet dit seizoen nog gespeeld worden, maar het vorig jaar in vier duels behaalde aantal punten is nu in drie wedstrijden reeds verdubbeld!

En dan te bedenken dat Grol de wedstrijd tegen Heino eigenlijk gewoonweg had moeten winnen. Dat het matige duel slechts één punt in plaats van drie punten opleverde, heeft de selectie van trainer/coach Jos Heutinck helemaal aan zichzelf te wijten.

Natuurlijk speelt het een rol dat Grol zonder een viertal basisspelers aan de aftrap stond en dat de altijd sterk opkomende verdediger Michel Kamphuis reeds na 35 minuten spelen geblesseerd het veld moest verlaten, maar een competitie over 26 wedstrijden speel je niet met elf, maar zeker met achttien potentiële selectie- dan wel basisspelers.

Zowel in de eerste als in de tweede helft was alleen het eerste kwartier enigszins op het niveau van de eerste klasse. Voor het overige was het tempo in de wedstrijd veelal te laag, werd er verkrampt en te vaak te afwachtend gespeeld, kwam een veelvoud van de passes verkeerd aan en ontbrak bij een groot aantal spelers de echte beleving. Een oorzaak voor dit alles is niet direct aan te geven. De gehele groep was immers goed geprepareerd en had het zich allemaal ongetwijfeld geheel anders voorgesteld, toen er om 14.30 uur werd afgetrapt op het gezellige sportpark Den Elshof.

Ondanks dat Heino een aantal opgelegde kansen, deels door slecht verdedigen aan Grolzijde verprutste, had Grol in de slotfase van de wedstrijd de overwinning alsnog naar zich toe kunnen trekken. Het was namelijk tweemaal over Jelle Kornegoor die, in beide gevallen subliem aangespeeld door Sjors Storkhorst, faalde. Met name de tweede kans had de rechter spits zeker moeten benutten. Overigens was het ook Sjors Storkhorst, die de tweede goal van Grol op perfecte wijze voorbereidde door met een haarzuivere voorzet Christian Pillen in staat te stellen om met het hoofd te scoren. Sjors Storkhorst, die nog lang niet aan de top zit van zijn kunnen en mede als gevolg van gezondheidsproblemen op dit moment circa 60 tot 70% van zijn mogelijkheden etaleert.

Verder was het jammer dat Mart Zieverink geblesseerd moest afhaken, waardoor Sander Nijhoff noodgedwongen de spitspositie moest innemen, terwijl hij reeds maanden achtereen heeft laten zien op het middenveld veel beter uit de verf te komen.

Maar de eerlijkheid gebiedt het om te zeggen en dus in dit geval om op te schrijven, zowel Grol als Heino verdienden deze zondag niet meer dan een gelijkspel voor alle moeite!

Zondag 28 september a.s. speelt Grol 1 de uitwedstrijd tegen Rood Wit 1. Deze in Groesbeek te spelen vierde competitiewedstrijd begint om 14.30 uur. De eerstvolgende thuiswedstrijd is geprogrammeerd voor zondag 5 oktober a.s., te weten thuis tegen Alverna 1 uit Wijchen. Aanvang ook dan 14.30 uur.

Wedstrijdinformatie

Speelronde: 3
Wedstrijd: s.v. Grol 1 - vv Heino 1
Scheidsrechter: dhr. V.L. Barrett uit Deest
Eindstand: 2 - 2
Ruststand: 1 - 1
Scoreverloop:
26e min. 1 - 0 Lennard Walterbos
45e min. 1 - 1 Robin Gerritsen
50e min. 2 - 1 Christian Pillen
62e min. 2 - 2 Robin Gerritsen
Gele kaarten: Remco Beurner van Heino
Rode kaarten: n.v.t.
Opstelling Grol: doel: Wessel Baarslag
achter: Thomas Porskamp, Tim Peters, Wouter Pillen en Michel Kamphuis (36. Bram Huls)
midden: Christian Pillen (77. Rick Arink), Lennard Walterbos en Rob Temmink
voor: Jelle Kornegoor, Sander Nijhoff (71. Mark Peters) en Sjors Storkhorst
Team vd Week Grol F1
Sponsor wedstrijdbal: Snackbar Floor
Bijzonderheden: Na de drie toegestane wissels speelde Grol zonder maar liefst zeven spelers, die normaliter op een basisplaats kunnen rekenen.

Uitslagen 1e klasse E

Grol - Heino