Een gouden ‘Grol’-speld voor maar liefst elf leden

07-10-2014

In 1993 bij het 75-jarig jubileum van de sportvereniging Grol kwam het toenmalige bestuur met het initiatief om alle leden, die 50 jaar achtereen en dat aaneensluitend lid zijn van de club, te onderscheiden met een gouden speld.
Sedert dat toch wel gedenkwaardige moment wordt deze begeerde speld nu jaarlijks uitgereikt tijdens de algemene ledenvergadering aan hen die in hetzelfde jaar een halve eeuw lidmaatschap hebben vol gemaakt.

Dit jaar viel tijdens de op maandag 6 oktober jl. gehouden jaarvergadering een record aantal leden van maar liefst elf de gouden speld ten deel.
Deze leden (in alfabetische volgorde) zijn: Jan Ankoné, Jan Baks, Herman Cuppers, Theo Hulshof, Harry Koenderinck, Benny Kolkman, Richard Koster, Ronald Porskamp, Hennie Schovers, Wim Vos en Willie Zieverink. Van deze ‘elf’ konden drie leden, te weten Jan Ankoné, Herman Cuppers en Ronald Porskamp, om verschillende redenen c.q. omstandigheden niet aanwezig zijn.
Vanzelfsprekend werd iedere jubilaris vanwege het toch wel verdienstelijke aantal lidmaatschapsjaren persoonlijk toegesproken door Grolvoorzitter Hans Scheinck.

Zo kreeg Jan Baks extra waarderende woorden te horen omdat hij zich nog wekelijks verdienstelijk maakt op het sportpark Den Elshof op het terrein van de medische verzorging. Iemand die niet alleen 50 jaar lid is, maar ook al 50 jaar actief voor de club.

Theo Hulshof, geboren aan de Elshofweg en dat dus eigenlijk op het sportpark Den Elshof. Mede om die reden vele jaren achtereen gevoetbald hebbende bij Grol en dat zowel in de jeugd als bij de senioren. En dit laatste met een periode van maar liefst 15 jaar in Grol 1.

Verder werd Harry Koenderinck herinnerd aan zijn periode als actief voetballer bij Grol en dat als een stevige en stugge verdediger. Daarnaast aan zijn werk als jeugdleider en dat met name in de periode dat zijn beide zonen Bas en Thijs bij Grol voetbalden.

Benny Kolkman, zijnde iemand die ondanks de drukke werkzaamheden binnen zijn garagebedrijf de s.v. Grol altijd op de voet is blijven volgen. En de liefde voor de s.v. Grol is door de jaren heen vertaald in een sterke band tussen bedrijf en club en dat over en weer.

Iemand die ook jaren bij Grol heeft gespeeld en in verschillende functies werkzaam is geweest, is Richard Koster. En die functies betroffen verdienstelijk werk als onder andere lid van de terreincommissie, leider van Grol 1 en lid van de redactiecommissie van het clubblad.

Een prominent en daardoor opvallend Grollid is vanzelfsprekend Hennie Schovers. Iemand, die sinds zijn 12-jarige leeftijd lid is van de club en zich binnen dat voetbalbedrijf op tal van terreinen verdienstelijk heeft gemaakt en dat heden ten dage nog steeds doet.

Een nog altijd fervent aanhanger van de s.v. Grol is Wim Vos, inmiddels gepensioneerd na een jarenlange werkkring bij de Grolsch. Iemand die nu de verrichtingen van zijn voetballende kleinkinderen op de voet volgt. Een stille, enthousiaste en waardevolle Grolfan.

Willie Zieverink, in het verleden vele jaren achtereen jeugdleider, alsmede actief in de functie van secretaris in het jeugdbestuur van Grol. Na een periode als actief voetballer heden ten dage nog actief als vrijwilliger bij onder andere de Nieuwjaarsloop en het Marveldtoernooi.

Naast de gouden speld waren er bloemen en een geschenkbon voor de jubilarissen. De drie niet aanwezige jubilarissen zullen dit eerbetoon thuis ontvangen.
Interessant om te weten is dat het aantal Grolleden, dat op deze wijze is gehuldigd, inmiddels is gestegen naar 84! Hiervan zijn er reeds 23 overleden.