Voorbeschouwing door Jos Heutinck

23-10-2014

Beste voetballiefhebbers,

Vanaf deze plek allereerst een woord van welkom aan onze gasten uit Wehl. Concordia Wehl is de competitie gestart met 2 punten uit 6 wedstrijden. Afgelopen dinsdag won men zeer overtuigend van 2e klasser DVC’26 met 1-3 in een wedstrijd in de 1e ronde van de Achterhoek Cup. Concordia moet, net als Grol vorig seizoen, wennen aan de nieuwe omstandigheden als debutant in de 1e klasse E van het zondagvoetbal.
Dat de selectie van Concordia voldoende kwaliteiten heeft om hierin een woordje mee te spreken zullen

de “kenners” van het amateurvoetbal in de achterhoek kunnen bevestigingen. Ik wens het team van Trainer-Coach Rudie Vonk hier, na zondag, ook alle succes mee.

Grol zal zondag de gelegenheid krijgen om de “nare smaak” van de nederlaag tegen Rigtersbleek weg te spoelen. Dat we hierin niet alleen goede wil maar ook passie, strijdt en mentaliteit nodig hebben spreekt voor zich. Ons team beschikt net als onze gasten over een stel prima voetballers maar als bovenstaande aspecten ontbreken of onvoldoende aanwezig zijn, dan zal het lastig worden om de positie in het linkerrijtje van vorig jaar te verbeteren of zelfs te evenaren. De groep zal zichzelf en de staf in deze fase moeten overtuigen dat dit besef er voldoende is. We kunnen gelukkig langzaam weer beschikken over een voltallige selectie en dat moet zich ook gaan uit betalen in vertrouwen en dus resultaten.

Ik hoop op een massale opkomst van ons trouwe publiek die het team steunt in deze mooie strijdt tegen deze sportieve tegenstander uit Wehl.

De wedstrijd zal onder leiding staan van dhr R.C.F.C. Kroesen uit Nijmegen die ik bij deze van harte welkom heet op ons sportpark ”Den Elshof”.

Ik ga uit van een scherp en getergd s.v.Grol, dat wil laten zien dat ze zeker een woordje gaan meespreken in deze 1e klasse E. Ik wens iedereen een fijne en sportieve wedstrijd toe.

Tot zondag op “Den Elshof”om 14.30 uur.

Jos Heutinck