Sinterklaasfeest S.V. Grol

03-12-2014

Op zaterdag 29 november jl. is de Sint met zijn pieten op bezoek geweest bij de S.V. Grol. Voordat de Sint arriveerde werden de kinderen vermaakt met de spellen Ren je Rot, trefbal en ballen rapen. Met hulp van de vele leiders die aanwezig waren verliepen de spellen goed en hadden de kinderen veel plezier.

Het was eerst erg spannend omdat Zoek Piet, Sinterklaas niet kon vinden. Later bleek dat Sinterklaas ontvoerd was door de voetbalclub uit Lichtenvoorde. Zoek Piet ging op zoek naar Sinterklaas en heeft hem uiteindelijk gevonden. Sinterklaas was van het bezoek aan Longa erg moe geworden en was in slaap gevallen. Flauwval Piet, Piet Jacques en Piet Jacqueline konden de Sint niet wakker krijgen.
Zoek Piet kreeg de tip om een, wordt-wakker-brouwsel te maken en hij ging samen met de kinderen aan de slag om het brouwsel maken.

Gelukkig werd Sinterklaas uit zich zelf wakker en kon hij de kinderen van de S.V. Grol begroeten.

Sinterklaas werd luid toegezongen door de kinderen en later vroeg Sinterklaas aan de ouders op de tribune of zij nog een liedje voor hem wilden zingen, maar de ouders konden lang niet zo mooi zingen als de kinderen…

Alle kinderen konden ook een kleurplaat inleveren en alle kinderen hadden goed hun best gedaan om de kleurplaat zo mooi mogelijk in te kleuren. De zwarte pieten hebben de 1e prijs, een 2e prijs en een 3e prijs gekozen.

De eerste prijs van de kleurwedstrijd werd gewonnen door Joeri van Uem, F 6

De tweede prijs van de kleurwedstrijd werd gewonnen door Milan Froeling, G-team

De derde prijs van de kleurwedstrijd werd gewonnen door Daan klein Gebbink, F-pups

Daarna was het tijd voor de Sint om weer te vertrekken, maar Sinterklaas vertelde nog wel dat hij nog een leuke verrassing had voor alle kinderen. Onder luid gezang werd de Sinterklaas uitgezwaaid, waarna de kinderen het cadeau en een chocoladeletter kregen.

We kunnen terugkijken op een leuke middag en de commissie nevenactiviteiten wil iedereen bedanken die meegeholpen heeft om deze activiteit te doen slagen.