35+ en 45+ voetbal bij de S.V. Grol

07-12-2014

Sinds september 2012 is de S.V. Grol gestart met het aanbod van 45+ voetbal. Doel van het 45+ voetbalaanbod is om spelers voetbal aan te bieden, waarbij rekening wordt gehouden met de specifieke wensen en de fysieke capaciteiten van deze groep. Het gaat dus om voetballers die 35 of 45 jaar of ouder zijn. Naast het voetballen speelt de gezelligheid ook een hele belangrijke rol. Ander belangrijk doel is, dat wij deze doelgroep graag binnen de vereniging willen houden en hen weer aan het voetballen krijgen en houden. Ook nieuwe leden zijn hierbij welkom!

Binnen de S.V. Grol hebben wij een redelijk aantal spelers die ouder zijn dan 30/45 jaar en nog in de reguliere competitie spelen. De verwachting is dat deze liefhebbers binnen een aantal jaren de voetbalschoenen aan de wilgen zullen of kunnen hangen, omdat zij door het spelen op grote velden en door (kleine) blessures, de fysieke belasting niet meer kunnen opbrengen. Verder vinden ze het spelen tegen zeer jonge spelers vaak niet meer leuk, het gaat hen allemaal veel te snel. Het zou kunnen betekenen dat deze spelers/leden de vereniging gaan verlaten. Daarom speelt de Grol hierop in door hen een (voetbal)aanbod met leeftijdsgenoten aan te bieden, waarbij rekening wordt gehouden met de specifieke wensen en de fysieke capaciteiten van deze groep.
De Grol heeft op dit moment 1 45+ team, dat de afgelopen 2 jaar zeer succesvol is. Afgelopen 28 november hebben ze weer de najaars competitie gewonnen. Ondertussen hebben zich weer een aantal nieuwe 45-plussers gemeld voor de voorjaarscompetitie. Via deze weg doen we een oproep aan 45-plussers die graag nog een potje willen voetballen, om zich aan te melden bij de Grol, zodat we de voorjaarscompetitie in kunnen gaan met 2 45+ teams.
Er wordt gevoetbald met 6 veldspelers en een keeper op een half veld. Er mag doorlopend gewisseld worden. Slidings en buitenspel doen we niet aan en een assistent-scheidsrechter is er ook niet. De wedstrijd duurt 1 x 20 minuten en je speelt 3 of 4 wedstrijdjes naar gelang de poule bestaat uit 3 of 4 teams.
De competitie bestaat uit een voor- en najaar reeks van 4 vrijdagavonden waarop je een toernooitje speelt tegen 3 andere clubs, elke keer op het terrein van een andere tegenstander.

Als er voldoende aanmeldingen zijn kan ook deelgenomen worden aan een 35+ competitie.
Neem voor meer informatie contact op met Wilko Poortman (0544-465324) of voor opgave met Rudi Porskamp (0544-464933), leden van het seniorenbestuur. Michel Hoffman is de leider van het huidige team. Ook bij hem kun je terecht voor informatie.