Grol A1 grijpt tweede periodetitel

01-03-2015

Grol A1 heeft zaterdag, door met 1-0 te winnen van Rigtersbleek A1, de tweede periodetitel in de hoofdklasse binnengesleept.

Een prima resultaat, maar eerlijkheidshalve moet ook worden geconstateerd dat het voetballend gezien een matige en vervelende vertoning was. De wedstrijd werd ontsierd door veel vervelende overtredingen, blessurebehandelingen en incidenten rondom beslissingen van de scheidsrechter. Grol A1 hield in alle tumult het hoofd koel en liet zich niet intimideren door de bezoekers uit Enschede. Grol A1 kwam halverwege de eerste helft op voorsprong via Roel Bruins die van dichtbij binnentikte nadat de keeper een vrije trap van Tim Leusink losliet. In die fase speelde Grol haar beste voetbal en had twee keer de kans om verder afstand te nemen.

Na de rust drong Rigtersbleek flink aan en Grol kon onder die druk niet meer uitvoetballen. Een cornerbal kwam via de paal met toeval bij keeper Tim Penterman in de handen en een aangeschoten handsbal in de zestienmeter werd door de scheidsrechter niet tot een penalty veroordeeld. In de spaarzame counters lukte het Grol niet om overtalsituaties goed uit te spelen, zodat tot de laatste minuut veel spanning op de wedstrijd bleef zitten. De opluchting was dan ook groot toen het laatste fluitsignaal klonk. Omdat Sparta Enschede verloor bij Enter Voorruit gaat Grol, met nog zeven wedstrijden te gaan, alleen aan kop!