4 nieuwe jeugdscheidsrechters sv Grol na geslaagde cursus

06-03-2015

FC Winterswijk en sv Grol hebben, na de goede samenwerking van vorig jaar, besloten ook dit jaar weer de cursus Pupillenscheidsrechter gezamenlijk te organiseren. Met een totaal aantal cursisten van 14 (10 van FC Winterswijk en 4 van sv Grol) werd op 6 februari het theoriegedeelte van de cursus gehouden. Cursusleider Gerben Hoekslag van de KNVB nam samen met de cursisten, waaronder 1 meisje, de spelregels voor de E- en F-wedstrijden door. Hierbij werd gebruik gemaakt van wedstrijdbeelden van een pupillenwedstrijd. Hierna werden diverse spelsituaties buiten op een speelveld nog beter toegelicht. Na de veldcontrole werd de 1e avond afgerond.

Het 2de deel van de cursus werd op vrijdagavond 27 februari gehouden. Deze avond stond in het teken van het maken van de toets en het leiden van een deel van een wedstrijd. De wedstrijden (FC Winterswijk E1 - FC Winterswijk E2 en FC Winterswijk F5 - FC Winterswijk F11) werden door de cursisten goed gefloten. Natuurlijk was het voor de meesten de eerste keer dat ze als scheidsrechter bij het spel hoorden en daarom heeft Gerben nog enige aanwijzingen gegeven waar nodig. Namens alle betrokkenen wil ik de leiding en de spelers van bovengenoemde teams bedanken voor hun medewerking.

Na de wedstrijden was het tijd voor de uitslag van de toetsen en de daarbij behorende uitreiking van de diploma's. De uitslag was voor iedereen zeer positief want iedereen is geslaagd, waardoor ze dus vanaf nu officieel mogen fluiten bij E- en F-wedstrijden namens hun vereniging. Via deze weg nogmaals felicitaties aan de cursisten: Nynke Kraan, Daan Immens, Teun Dingemans, Stijn Veltkamp, Estaban Aalbers, Jesper van Os, Nathan van der Vuurst, Jelmer Haanstra, Danny Lehmann, Indy Kluitenberg (allen FC Winterswijk) Björn Verstappen, Tycho Klaassen, Bader Faris en Floris Verstappen (allen sv Grol). Allen veel succes bij het fluiten van je wedstrijden.