40e editie Fancy Fair Vrienden SV Grol

21-04-2015

Omstandigheden spelen VSVG dit keer niet in de kaart.

De eerste Fancy Fair na het jubileumjaar van de VSVG (25 jarige bestaan) is niet helemaal geworden hetgeen de organisatoren ervan verwachtten. Dat de enorme Fancy Fair van november 2014 overtroffen zou worden lag ook niet in de lijn der verwachtingen maar diverse oorzaken waren aan te wijzen voor een mindere editie.Zo had de KNVB enkele elftallen in het wedstrijdschema voor dit weekend geschrapt en dat betekende dat enkel vaste groepen niet aanwezig waren Ook het bijzonder fraaie zomerweer weerhield menig toeschouwer deze zondag een gang naar den Elshof te maken.

Daarbij kwam wellicht dat een aantal toeschouwers na de wedstrijd van Grol 1 tegen Bemmel uit teleurstelling of frustratie rechtstreeks een gang naar huis maakten in plaats van zoals   gewoonlijk een kijkje te nemen in het Sportcafe en deel te nemen aan de Fancy Fair.

Dit alles neemt niet weg dat het in de Sportcafe als vanouds weer bijzonder gezellig was.

Zaterdagmiddag werd een voorzichtige start gemaakt en konden de eerste ronden gedraaid worden. Zondag presenteerde de organisatie zich eerst weer met het zingen van het eigen clublied. Bij de VSVG maaktende nieuwe bestuursleden Joke Hummelink, Rogier Koppe en Rik van Dongeren voor het eerst kennis met de uitvoering van de Fancy Fair, hetgeen bijzonder  goed verliep. Ze werden begeleid door onder meer Henk Hoffman en Riky ter Bogt die na 25 jaar bestuurslidmaatschap plaats maakten voor een verjonging van het bestuur en bij deze fancy fair nog enkele han en spandiensten verrichtten.

Speaker en presentator Marcel Rooks bracht de prijzen met de nodige kwinkslagen aan de man.

De hoofdprijs een fraaie fiets aangeboden door de firma Sprenkeler werd gewonnen door een verraste Frank Slutter.

De voorzitter van de VSVG Geert Jan Stokkers bedankte na afloop het trouwe bezoek voor het meespelen in  het belang van de gehele voetbalvereniging Grol. “Beste mensen, zoals altijd zeg ik weer een applausje voor jullie zelf, want daar doen wij het per slot van rekening met elkaar iedere keer maar weer voor”.

Dat de Fancy Fairs de sv Grol geen windeieren legt bleek bij de najaars jubileum Fancy Fair begin november 2014 toen bekend werd gemaakt dat er in de afgelopen 25 jaar een totaal bedrag van maar liefst € 100.000.- kon worden geschonken aan de sv Grol voor diverse en uiteenlopende investeringen.