Afscheid van Jos Heutinck

07-06-2015

De voorzitter van onze vereniging, Hans Scheinck, had tijdens de afsluiting van het seizoen ook nog een woordje voor de vertrekkende hoofdtrainer Jos Heutinck:

"Het waren drie mooie jaren met jou als mens.

Het waren twee mooie seizoenen voor jou als trainer.

Het laatste seizoen verliep vanaf het begin ongelukkig.
Het woord ongeluk past bij 2014-2015.  Het geluk dat we de eerste twee seizoenen onder jou als trainer hadden, hebben we in één seizoen ruimschoots weer teruggegeven. Wat een blessuregolf, zeg maar gerust een letseltsunami. Er was niet tegenaan te trainen en coachen. Bij sommige wedstrijden stond er een compleet elftal uit de eerste selectie langs de kant.  De spelers waren niet aan te slepen. Iedereen deed zijn best, zeker de invallers, met Wessel Baarslag als doelman voorop die boven zichzelf uit steeg, maar we hadden er in de breedte gewoon te weinig. Dat is het lot van een club die spelers niet betaalt. De klappen kwamen achter elkaar en gingen maar door en dan loopt het vertrouwen weg uit een team.  Eigenlijk was dat in de winterstop al aan de hand.

Wat jullie met je drieën ook deden met al jullie energie, het kon niet helpen.  De beide hulptrainers Tom Kaak én William Krabbenborg wil ik nadrukkelijk in deze dankwoorden betrekken. Tom stopt en William wordt trainer in de 3e klas bij Sp. Lochem.  Bjorn Koldeweij gaat in hun plaats de nieuwe trainer Jeroen Burghout ondersteunen. Met die Burghout hebben we nog een appeltje te schillen.

Jos, heel jammer dat jou dit moest overkomen, je bent als trainer nog nooit gedegradeerd. Laten we maar zeggen dat je er sterker door wordt. Dit mag echter niet de herinnering wegvagen van twee zeer succesvolle jaren, periodekampioen met promotie en daarna één seizoen handhaving in de eerste klasse.

We zullen die herinnering nog lang moeten koesteren want we zijn nog lang niet terug op dat niveau. Daar willen we als s.v. Grol zeker weer naartoe, zo’n grote club hoort in de eerste klas, maar we zullen eerst meer moeten investeren in de jeugdopleiding.  Drie keer trainen voor selectieteams hoort daarbij. Er zal meer geld naar de jeugd moeten gaan.

Jos, wij hebben als s.v. Grol drie seizoenen lang geen moment spijt gehad van het aantrekken van jou als trainer van de eerste selectie.  Je bent een goede trainer en als mens nog beter.  Je hebt bij de s.v. Grol veel sympathie gekregen, je wordt door heel veel mensen bij onze vereniging gewaardeerd. Je gaat met een dikke 8 gemiddeld op het rapport weg als trainer van Grol 1 (2x10 en 1x 5 gedeeld door 3).  Als persoon Jos Heutinck krijg je van ons een 10.  En die 10 blijft hangen, heel lang. Die 8 is voor een mooie herinnering.

Onze wegen scheiden zich.  Wij wensen jou en je gezin en je vader heel veel goeds in de komende tijd.  We hopen je hier nog vaak te zien.
Jos, heel erg bedankt !"