Enthousiaste scheidsrechters gezocht

16-09-2015

Zonder scheidsrechter geen wedstrijd, dat is duidelijk. Het seizoen is weer begonnen en er staan weer heel veel wedstrijden op het programma.

We streven ernaar om bij alle thuiswedstrijden een (door de KNVB opgeleide) scheidsrechter in te zetten. Op dit moment kan daar zeker niet van uit worden gegaan.  Bij de Grol is hierbij de regel dat als er geen scheidsrechter kan worden aangewezen, dat het betreffende team dan zelf voor een scheidsrechter dient te zorgen.

Elk jaar is het weer een heel gepuzzel om voor iedere wedstrijd een scheidsrechter in te plannen. De mensen die zich hier voor inzetten doen dit met veel plezier, maar toch komen we wekelijks mensen te kort. We zijn op zoek naar mensen die het leuk vinden om op zaterdag, zondag of de vrijdagavond een wedstrijd te fluiten . Nieuw bloed is dringend gewenst,  anders zullen teams steeds vaker zelf voor een scheidsrechter moeten zorgen.

Zin om een wedstrijdje te fluiten? Graag!
Via deze weg doen we een dringend beroep op onze leden en ouders /verzorgers van onze leden, of zoek je een zinvolle invulling voor je maatschappelijke stage dan graag je reactie !
Helpen met het leiden van een voetbalwedstrijd. Met een beetje gezond verstand en een beetje conditie kan ook jij een wedstrijd leiden.  Kwestie van durven!

Voor een kleding, materialen, ondersteuning en een drankje na de wedstrijd wordt gezorgd.
De KNVB organiseert ook weer cursussen voor scheidsrechters. Dit gebeurd in de regio of we moeten zelf met ongeveer 20 aanmeldingen komen. Dan kan het op onze club geregeld worden.

Voor alle supporters aan de kant: Wij vragen graag een beetje respect voor de inzet van de scheidsrechter. Roep een scheidsrechter niet toe, wat jij zelf ook niet naar je hoofd geslingerd zou willen krijgen. Dan wordt het voor iedereen weer een mooi seizoen. En voor spelers en teams die geen scheidsrechter toegewezen krijgen : Behandelen de mensen die dit wekelijks proberen te regelen  met respect of neem anders zelf je verantwoordelijkheid !!

Mensen die geïnteresseerd zijn kunnen meer informatie krijgen of zich aanmelden bij Jos Froeling (josfroeling@kpnplanet.nl) of Wilco Rijkenbarg (w.rijkenbarg@hotmail.com).