Algemene Leden Vergadering op maandag 5 oktober

26-09-2015

Geachte leden,

Hierbij nodigen wij u uit voor het bijwonen van de algemene ledenvergadering van de sportvereniging Grol. De vergadering zal worden gehouden op MAANDAG 5 OKTOBER 2015

Aanvang:   20.00 uur / Locatie: clubgebouw s.v. Grol

Voorafgaande aan de vergadering wordt om 19.45 uur voor alle leden en andere belangstellenden een herdenkingsbijeenkomst nabij de herdenkingszuil ‘Bewogen staan wij stil’ gehouden. Eén en ander ter nagedachtenis aan alle gestorven leden van de vereniging.

Zij, die daarbij aanwezig willen zijn, zijn van harte welkom!

A G E N D A :

1.     Opening

2.     Notulen algemene ledenvergadering d.d. 6 oktober 2014

3.     Algemeen jaarverslag seizoen 2014-2015 (presentatie secretaris)

4.     Financieel jaarverslag seizoen 2014-2015 (presentatie penningmeester)

5.     Voorstel t.a.v. investeringsbeslissingen (Artikel 12 statuten)

6.     Bestuursverkiezing

7.     Verslag kascommissie over boekjaar 2014-2015 (verklaring voorzitter kascommissie)

8.     Aanstelling kascommissie voor controle boekjaar 2015-2016

1e ronde Huldigingen

9.     Beleidsplan s.v. Grol 2015 – 2017

10.   Herziening voetbaltechnische organisatiestructuur t.b.v. kwaliteitsimpuls jeugdvoetbal

(toelichting hoofd voetbaltechnische zaken)

11.   Begroting 2015-2016 (toelichting penningmeester)

12.   Mededelingen:

- analyse organisatiestructuur

- overleg met andere verenigingen op Den Elshof

- project “Sport en bewegen als preventiemiddel in de jeugdzorg en de W.M.O.

- samenwerking met Grolse Boys etc.

2e ronde Huldigingen

13.   Rondvraag

14.   Sluiting

TOELICHTING agenda algemene ledenvergadering d.d. 05-10-2015:

De notulen van de algemene ledenvergadering d.d. 6 oktober 2014, het volledige algemene jaarverslag (tijdens de ALV zal een samenvatting worden voorgelezen) en het financieel jaarverslag (seizoen 2014-2015) liggen op de avond van de vergadering vanaf 19.15 uur in het clubgebouw voor alle leden ter inzage.

Agendapunt 6: Bestuursverkiezing

Volgens het rooster van aftreden treden Noëlle Neeleman (hoofd sponsorzaken) en Tonnie Zieverink (secretaris)  in 2015 af. Beide zijn herkiesbaar.

Tijdens de vorige algemene ledenvergadering stelde het bestuur nog geen kandidatuur in de vacature "voetbaltechnische zaken". Dat had er mee te maken dat het "Kwaliteitsplan Jeugd s.v. Grol" nog moest worden vastgesteld. Daarin komt onder andere de structuur en bezetting van de commissie opleiding en vorming aan de orde. Bij agendapunt 10 wordt een toelichting gegeven op de gewijzigde technische voetbalstructuur ten behoeve van de kwaliteitsimpuls die het bestuur met name aan het jeugdvoetbal wenst te gaan geven. Het bestuur stelt voor om Bart Porskamp te benoemen tot hoofdbestuurslid technische zaken.

Huldigingen

In 1993 bij de viering van het 75-jarig bestaan van de vereniging heeft het bestuur een gouden ‘Grol’-speld in het leven geroepen, bestemd voor de leden die 50 jaar of langer lid zijn. Deze speld wordt jaarlijks tijdens de algemene ledenvergadering uitgereikt aan de leden, die in hetzelfde jaar het 50-jarig lidmaatschap hebben bereikt. Bij het agendapunt Huldigingen valt dit jaar deze eer te beurt aan zeven, in deze uitnodiging nog niet bij naam te noemen leden.

Hoofdbestuur s.v. Grol