Grol hervat competitie met benauwde zege.

14-03-2005

Na vele voetballoze zondagen, in competitieverband wel te verstaan, rolde de bal eindelijk weer op sportpark Den Elshof. Onder redelijke weersomstandigheden, begon de tweede ronde in de competitie 3e klasse C.
Grol sloot het oude jaar verdienstelijk af met een koppositie in deze boeiende en enerverende klasse. De jeugdige ploeg van trainer Gerard Bos zal zich zeker realiseren dat de hervatting van de competitie tevens een andere reeks kan inhouden. We hoeven ons de stand van het afgelopen seizoen maar even voor de geest te halen. Vanuit de kelder van de ranglijst wist Grol zich middels een bijzonder fraaie reeks naar boven te werken, om uiteindelijk in het zicht van de haven net te stranden.

Ondanks dat er een vijftal stamspelers door blessures ontbraken, beloofde de derby tegen Sc Eibergen op papier een zacht eitje te worden. Gaandeweg in de ontmoeting tussen de twee ploegen bleek het tegendeel waar.

Reeds in de openingsfase nam de ploeg van coach Bert Baarslag het initiatief en wenste niet bij voorbaat geslachtofferd te worden door de koploper. Michiel Wielens en even later Bjorn Reinders verschenen dicht in de buurt van invaller doelman Colin Vennebekken, met gevaarlijke acties. De laatste zag de bal bij de eerste actie voorbij gaan en later oog in oog met een zekere redding te pareren. Het duurde geruime tijd voordat de gastheren hier een vloeiende aanval tegenover konden zetten. Sterker nog, ten koste van een gele kaart moest de overigens zeer sterk spelende Patrick Blanckenborg aan de noodrem trekken om naderend onheil te voorkomen. Mede door de vele invallers en het ontbreken van wedstrijdritme, gezien de lange winterstop, kwam het spel van Grol niet of nauwelijks uit de verf. Ook de tegenstander speelde de sterren niet van de hemel, maar compenseerde dat door een tomeloze inzet. De lange bal werd te vaak en te snel gehanteerd, waardoor de organisatie binnen beide teams dikwijls zoek was. Toch kreeg ook Grol nog een uitgelezen mogelijkheid voor de pauze. Na mistasten van Robert Hartemink stevende Kevin Stoteler alleen op doelman Jeroen Schilderink af, ware het niet dat hij Sander Schut op zijn weg vond die hem zijn imposante tors van succes afhield. Voor rust waren de beste mogelijkheden voor de gasten, maar in de afwerking faalden ook zij hopeloos. Na de thee hervatte de thuisploeg de wedstrijd met nieuwe inspiratie. Binnen twee minuten was de ploeg succesvol. Patrick van Egmond schoot als een duiveltje uit een doosje door de verdediging van de gasten en prikte de bal beheerst in lange hoek, 1-0. De voorsprong bracht nog niet de rust en het vertrouwen terug in het spel van Grol. De gasten hadden de nodige krachten verspeeld en dat eiste bij diverse spelers zijn tol. De pit leek eruit te zijn. Desondanks moest Grol alle zeilen bij zetten om de magere voorsprong over de streep te trekken. Geheel ongevaarlijk bleven de Eibergenaren niet. De nodige middelen werden niet geschuwd, fysiek sterk en desnoods een overtreding werden naarmate de wedstrijd vorderde het parool. De bevrijdende 2-0 wilde maar niet vallen, de ruime blessuretijd die de scheidsrechter bij telde bracht ook hierin geen oplossing. Wat vooraf als een zacht eitje werd gezien, bleek achteraf toch hard gekookt. Colin Vennebekken werd terecht uitgeroepen tot Man of the Match.

a.s. Zondag speelt Grol de uitwedstrijd in en tegen Kilder. Voor ongeveer 25 supporters bestaat de mogelijkheid met het Grol team mee te reizen in ‘n luxe touringcar van Te Kolste Reizen. Opgave in het sportcafé van Den Elshof middels de intekenlijst, kosten € 2.50, vertrek 12.15 uur. Gesteund door het resultaat van afgelopen zondag en het falen van de concurrentie, kan Grol wederom een goede stap voorwaarts zetten richting het beoogde doel.

Opstelling Grol 1

Doel: Colin Vennebekken,

Achter: Tom Groot Kormelink(Koen van Meurs), Patrick Blanckenborg, Tom Klein Zeggelink, Juliën Harbers.

Midden: Jeroen van Dalen,Sander Wiggers, Frank Oosterholt (Jonathan Lammers).

Voor: Patrick van Egmond, Kevin Stöteler (Lennart Walterbos), Jean Paul Papen.
          .

Uitslagen afgelopen zondag

Grol – Sc Eibergen 1-0

Varsseveld – HC ’03 afg.

Angerlo Vooruit – DVC’26 afg.

Doetinchem – PAX 0-4
WVC – Ulftse Boys 0-0

Sc Neede – Kilder 0-1

Programma zondag 20 maart
Sc Eibergen - Varsseveld

HC’03 – Angerlo Vooruit

DVC’26 - Doetinchem

PAX - WVC

Ulftse Boys – Sc Neede

Kilder  - Grol

Scheidsrechter: Dhr. D.J.Wichers uit Laren

Eindstand: 1 - 0

Ruststand: 0 - 0

Scoreverloop: 47e min. Patrick van Egmond.

Gele kaarten:  Patrick Blanckenborg (Grol), Sander Schut (Sc Eibergen)

Afwezig bij Grol: Dennis Dibbets, Jalal Essbai, Wouter Scharenborg,Jonathan Lammers (blessure), Jorrit Bomers (geschorst)

Bijzonderheden: eerste competitie wedstrijd na de winterstop

Man of the match: Colin Vennebekken