41e editie Fancy Fair VSVG andermaal geslaagd evenement

02-11-2015

- Prima uitslag Grol 1  helpt organisatie in het zadel  –

De Vrienden SV Grol kunnen na dit weekend opgelucht adem halen. De Fancy Fair is na een stroef begin geëindigd in een ouderwetse happening op zondagmiddag.
Zaterdag in de namiddag werd een rustig begin gemaakt en konden er  enkele rondes worden gespeeld voor de oudere junioren en de zaterdagsenioren.
Zondagmorgen  zag de organisatie af van het zingen van het gebruikelijke clublied en de polonaise door het Sportcafe. Uit piëteit en respect voor Wim  Wellink die deze week overleed. Wim was gedurende 10 jaar bestuurslid van der VSVG en een enthousiast en sturend lid. Hij organiseerde destijds een groots piek-toernooi biljarten met opbrengst voor de VSVG.
Er moest eerst warmgelopen worden maar naarmate de dag vorderde en Grol 1 haar traditie trouw bleef  (Op de Fancy Fair dag verliezen we (bijna) nooit !!) weer eens waar maakte gingen alle remmen los en kon het uiteindelijk zover komen dat voorzitter Geert Jan  Stokkers aan het eind van de middag kon mededelen : “we zijn helemaal los !!!”.
Er waren dan ook nogal wat prijzen te verdienen. Zoals een flink aantal gratis vermeldingen op de Grol scheurkalender (gesponsord door de BCG) en vrijkaarten voor wedstrijden van FC Twente en de Graafschap.
Direct na de wedstrijd van Grol 1 had de VSVG nog een verrassing in petto voor de seniorspelers (niet zijnde selectiespelers). Woordvoerder Hakkie Brockötter en Marcel ten Barge mochten uit handen van VSVG voorzitter Geert Jan Stokkers maar liefst 12 hoogwaardige leren trainingsballen in ontvangst nemen, hetgeen de volle goedkeuring met applaus wegdroeg van deze groep Grol spelers.

Sportief en opvallend was het feit dat spelers en bezoekers van OBW ook meespeelden bij de lotenaankoop. Saillant detail: bij de 5e FF in 1995 kwam OBW met supportersbus naar den Elshof. De supporters kwamen na de rust niet meer op het veld en gingen na afloop met de bus vol prijzen (o.a. TV) voldaan weer terug richting Zevenaar. !!!
Bij het Flitslicht gingen de grotere prijzen o.a.  naar Tonnie Theissen (boormachine), Jelle Eskes (digitale camera), Wout Reukers (koelkast), Marieke Schut (led tv) Lyn Scholten (super overnachting in Marveld Havezathe), tablet Galaxy Tab4 voor de jeugdige en enthousiaste Boet Schuurmans.

Speaker en presentator Marcel Rooks bracht de vele prijzen met de nodige kwinkslagen aan de man en vrouw.
De absolute hoofdprijs van deze Najaars Fancy Fair, een  tablet Samsung Galaxy Tab2 9.7 ter waarde van 500 euro ging naar de trouwe Fancy Fair bezoeker, oud- keeper en oud- penningmeester Hein Freijer die de prijs in ontvangst mocht nemen uit handen van Gery Klein Gunnewiek die door de VSVG was gevraagd de hoofdprijs met een druk op de knop te bepalen.

Hiermede werd de succesvolle najaars Fancy Fair van de VSVG waardig afgesloten.
De voorzitter van de VSVG Geert Jan Stokkers bedankte na afloop het trouwe bezoek voor het meespelen in het belang van de gehele vereniging sv Grol.
“Beste mensen zoals altijd zeg ik maar weer een applausje voor jullie zelf, want daar doen we het per slot van rekening met elkaar iedere keer maar weer voor”.