Grol C5 overtuigend kampioen

01-12-2015

Met verzorgd en geconcentreerd voetbal zijn ze de sterkste in hun klasse!

Het is zaterdag 28 november en Grol C5 maakt zich op voor de beslissende wedstrijd om kampioen van hun halfjaar competitie te worden. Hieraan vooraf zijn een drietal alles bepalende wedstrijden geweest, die het team uitdaagt om vandaag een alles bepalende overwinning neer te zetten die hen kampioen maakt.

De start van de competitie was overdonderend. Grol C5 was duidelijk te sterk voor de tegenstanders in de eerste vijf wedstrijden. Weet dan je concentratie maar vast te houden tegen de topper FC Winterswijk C5 uit op 17 oktober jl. Met een duidelijk speloverwicht en meer dan 15 grote kansen werden ze helaas in het eind van de tweede helft afgetroefd door een spaarzame tegenaanval, waardoor de wedstrijd kantelde in een 1-0 verlies. Een onverwachte tegenslag.

Om nu nog kampioen te worden, moesten de laatste 5 wedstrijden gewonnen worden. Met verzorgd positioneel voetbal en mooie combinaties werd vervolgens Longa C7 met grote getallen verslagen. ‘ Het kan nog’, riepen de mannen!

Zaterdag 7 november in Zieuwent, de allesbepalende wedstrijd tegen RKZVC C2, op dat moment de koploper in de competitie met 1 punt meer. Met de wetenschap dat FC Winterwijk C5 nu gelijk staat met Grol C5. Er moest gewonnen worden, zelfs een gelijkspel was niet voldoende.

Zieuwent uit, de thriller, startte zeer ongelukkig voor Grol C5. Ze kwamen door twee ongelukkige spelmomenten en een vrije trap tegen, op 3-0 achterstand. Gelukkig werd net voor rust de aansluit treffer 3-1 op het scorebord bijgeschreven. Flinke discussie in de rust, hoe gaan we dit winnen? De eerste helft vergeten en alles of niks spelen in de tweede helft was de uitkomst. Geconcentreerd en verzorgd blijven spelen, dan komen de doelpunten vanzelf. Want ook in de eerste helft hadden ze veel kansen die er niet in gingen. Zo gezegd, niet zo maar gedaan, werd het met zeer aanvallend voetbal op de helft van de tegenstander 3-2 en vervolgens uit een vrije trap, Yes 3-3. Nu op naar de overwinning met nog 7 minuten op de klok, want een gelijk spel zou niet voldoende zijn voor het kampioenschap. Het waren nu zowel Zieuwent als Grol, die op gelijke hoogte voor het kampioenschap streden. Ongelofelijk spannend.

Vijf minuten voor tijd een harde voorzet van rechts voor de goal, net voldoende aangetipt door Grol en via een Zieuwent speler de goal in.
3-4 voor Grol, een ongelofelijke ontlading. Nu de wedstrijd uitspelen en druk blijven zetten op de tegenstander. Nog wat extra tijd en dan, het eindsignaal. Wat een feest, wat een blijdschap…
Nog 3 wedstrijden te gaan, de volgende wedstrijd tegen Bon Boys C5, ook een geduchte concurrent op plaats 4. De eerste helft ging stroef, maar wel een 2-0 voorsprong. Aanvang tweede helft gaf Grol C5 vol gas en was ook deze wedstrijd bekeken.

Nog twee wedstrijden te gaan tegen de laatste twee van de ranglijst. Op papier moest dit te doen zijn. Ruurlo en vervolgens Erix C2. Zaterdag 28 november, het is zover. Aantreden in Lievelde, de wedstrijd begint om 11 uur precies. Langs de lijn vele ouders, opa’s en oma’s, broertjes, zusjes en vrienden. Aan toeschouwers geen gebrek.
Wat een ongelofelijke start van de wedstrijd. Meteen in de aanval, volop druk zettend, de bal veroveren en via mooie combinaties en voorzetten, 1-0, 2-0 en 3-0. Wat een opening. De spelers van C5 lieten prachtig combinatie voetbal zien en binnen 10 minuten stonden ze op 3-0 voorsprong. De tegenstander wordt overrompeld. Het kampioenschap is nu echt heel dichtbij. Nog even de concentratie vasthouden, aiii 1-5 voor rust. OK, kan gebeuren, de tweede helft nog een keer vol er tegen aan, met mooie doelpunten voor het publiek. De strijd is gestreden, het eindsignaal volgt. Het is feest, Grol C5 is kampioen. Met de kampioen-T-shirts aan, flessen jeugd Champagne (alcoholvrij) elkaar volop bespuiten en confetti geknal op het veld, is het groot feest. Wat een pracht resultaat voor de mannen. Namens het jeugdbestuur van de sv Grol komt Manfred Huijskes de kampioensbeker uitreiken en meldt hij dat er in het sportcafé fris en friet staat te wachten op de kampioenen.

Met luid claxon geluid rijdt Grol C5 van Lievelde naar Groenlo. Op het sportpark en in het sportcafé buldert de kampioenshinde uit de speakers. De kampioenen met de beker voorop in polonaise tussen het aangestroomde publiek door. Samen met de vele meegereisde supporters is het een mooi feest bij de Grol. De kampioenen van Grol C5 genieten met volle teugen.

Proficiat, Thijs, Sem, Joep, Tjark, Jesper, Luuk, Bram, Okke, Jesper, Thinnart, Pim, Koen, Huib, Sym en leiders Emiel en Matthijs, Toppers van Grol C5. Een pracht prestatie.