Sinterklaasfeest bij sv Grol

01-12-2015

Op zondag 29 november heeft Sinterklaas een bezoek gebracht aan sportpark Den Elshof en in het bijzonder aan de jongste leden van de S.V. Grol.

Rond 15.00 uur begon de sporthal vol te druppelen met zo'n 80 enthousiaste, maar ook zenuwachtige pupillen van de S.V. Grol. Enthousiast omdat ze eerst een aantal leuke spellen gingen doen en zenuwachtig vanwege het feit dat Sinterklaas een bezoekje zou brengen!

Zoekpiet Martino nam de aftrap en splitste de groep op in twee kleinere groepen. De ene helft begon met het grote 'piet, ren je rot' spel, terwijl de andere helft zich vooral druk ging maken om het vullen van de schoorsteen. Na een welverdiende ranjapauze werd er gewisseld van spellen. Na anderhalf uur rennen, springen, gooien en schreeuwen waren de meeste pupillen wel toe aan eventjes zitten. En dat kwam mooi uit want Sinterklaas was in aantocht!

Toen iedereen een plekje had gevonden op één van de matten kwam Trijs Waterijs de groep bezoeken. Trijs wilde graag piet worden en vroeg de jongens en meiden hoe zij dat voor elkaar kon krijgen. Niet veel later werd er op de deur geklopt... Sinterklaas en Zoekpiet Martino kwamen binnen! Zij vertelden Trijs dat het vooral belangrijk is dat een piet lenig is en goed pepernoten kan gooien. Trijs maakte een prachtige radslag en gooide samen met de strooipieten honderden pepernoten naar de jongste leden van de S.V. Grol met als resultaat dat Trijs op stage mocht naar Spanje!

Sinterklaas pakte zijn grote boek erbij om aan te kondigen wie de kleurwedstrijd hebben gewonnen. Maar Zoekpiet Martino was zijn leesbril vergeten! Nadat de zoekpiet de koffer van Sint had opgehaald en er meerdere brillen uit de koffer werden getoverd, was de conclusie dat geen van de brillen de juiste was. Er zat namelijk wel een lachbril en een huilbril in, maar geen leesbril. Uiteindelijk kwam Sinterklaas er achter dat hij zijn leesbril in zijn boek had liggen!!! Nu kon Sinterklaas mededelen dat Sten van de F-pups, Nikki van de F3 en Sven van de F1 de kleurplaten het mooist hebben ingekleurd! Zij mochten naar voren komen en kregen een mooi cadeau.

Toen was het voor Sinterklaas alweer tijd om verder te gaan... Net voordat Sint vertrok bedacht hij iets: De cadeautjes! Iedereen kreeg nog een mooi cadeau van Sinterklaas en vertrok weer moe maar met een lach op het gezicht naar huis.

Groetjes van de commissie nevenactiviteiten!