TOP E-toernooi in Goor

11-01-2016

Korte Anneliese.
Voordat we met vandaag beginnen allereerst nog even een korte terugblik van het toernooi in Lengerich. Het mag namelijk niet onvernoemd blijven dat Tycho daar man of the matches werd en hoe verdiend!!!! Complimenten Tycho, geweldig bezig.

Dan vandaag een TOP-E-toernooi tegen allemaal hoofdklassers en dat in Goor⚽ zonder Geer
In vier poules streden 16 ploegen om de toernooiwinst.
We starten onze eerste twee potjes in de poule meer dan Top. De Esch en Zwartsluis bij Giethoorn werden overlopen door onze toppers. Vervolgens hadden we tegen Tubantia de scherpte even niet en verloren nipt met 1-2; met wel een heel dubieus, toegekend doelpunt, waarbij de scheids vanaf de middenstip kon zien dat een bal bij Tycho ruim achter de lijn was. Complimenten voor zo'n goed zicht, zullen we dan maar zeggen.

Ondanks dat werden we nummer 1 in de poule en speelden we tegen de nummer twee van poule C. Rohda Raalte werd met 5-0 kansloos gelaten. De halve finale stuitten we op Sparta Enschede. Het spel golfde op en neer, maar wij hadden een vijftal dotten van kansen. Uiteindelijk scoorden we knap en hielden onze tijgers van verdedigers en onze topper Tycho de nul.... Dus finale... Wederom was De Esch onze opponent. Qua voetbal waren wij superieur, MAAR wat counterden die 7S'en knap en snel. Terwijl bij ons de mooiste aanvallen werden gestopt door de de goede keeper met veel hulp van lat en paal.
Scoorden zij twee keer uit de counter en een keer uit de kluts, maar ook die tellen...
Het siert onze toppers dat ze tot het laatst toe knokten voor de winst. Maar de tijd liet ons in de steek.
Met een mooie tweede plek moesten we het doen, maar qua spelopvatting een een dito uitvoering waren wij ook voor het talrijke publiek de morele winnaar.

Wat hebben wij genoten van onze toppers.
Man of the matches werd zeer verdiend Lars. Wat een wilskracht en prima voetbal legde jij vandaag aan de dag. Gefeliciteerd.
Maar de felicitaties gaan naar al onze TOPPERS... Geweldig bezig toppers.
En als cooling down lagen ze 's avonds samen te poolen bij zwembad Marveld.
Een team DAS Team...TOP, TROTS OP ONZE TOPPERS