Aanstellingen jeugdopleiding seizoen 2016/2017

31-01-2016

In de voorgaande weken heeft de Technische Commissie overeenstemming bereikt met diverse selectietrainers. Door een wijziging in de structuur van de Technische Commissie zijn er komend seizoen 3 hoofd jeugdopleidingen actief binnen. In de voorgaande weken is ook voor deze functies overeenstemming bereikt met een drietal personen.

Selectietrainers (jongens)

De selectietrainers waarmee overeenstemming is bereikt zijn al langer selectietrainer bij s.v. Grol.

De selectie-elftallen zullen het komende seizoen onder leiding staan van:

A1 – Max de Vries

B1 – Rik Gockel

C1 – Max de Vries jr.

D1 – Mark Baten

Het zal u misschien opvallen dat Max de Vries en Rik Gockel switchen van selectie-elftal ten opzichte van dit seizoen. In onderling overleg met beide trainers, Bert Roeterdink (Hoofd Technische Commissie) en Bart Porskamp (Hoofdbestuurslid Voetbaltechnische zaken) is besloten om tot deze wisseling te komen. Dit is gebeurd omdat wij van mening zijn dat de trainerskwaliteiten van Rik Gockel het komende seizoen beter toch zijn recht komen bij de komende B1-selectie en die van Max de Vries bij de komende A1-selectie.

Op dit moment zijn de gesprekken voor de E1 en F1 nog gaande.

Hoofd jeugdopleidingen

In de Algemene Ledenvergadering van oktober jl. is door de leden de kwaliteitsimpuls jeugdopleiding goedgekeurd.  Dit houdt onder andere in dat vanaf het seizoen 2016/2017 de Technische Commissie anders wordt vormgegeven. De functie van Hoofd Technische Commissie wordt opgedeeld in een drietal functies: Hoofd Jeugdopleiding A t/m C, Hoofd Jeugdopleiding D t/m F en Hoofd Jeugdopleiding meiden.

Voor deze functies heeft Bart Porskamp de afgelopen maanden met diverse personen gesprekken gevoerd. In de vergaderingen van december en januari heeft het hoofdbestuur haar goedkeuring gegeven aan de voorgestelde kandidaten.

In het seizoen 2016/2017 zijn de Hoofd Jeugdopleidingen:

Hoofd Jeugdopleiding A t/m C – Sander van Beckhoven

Hoofd jeugdopleiding D t/m F – Bert Roeterdink

Hoofd Jeugdopleiding meiden – Jos Porskamp

Sander van Beckhoven zal, na een enkele jaren trainerschap buiten s.v. Grol, vanaf komend seizoen weer terugkeren bij s.v. Grol. Dit seizoen is Sander van Beckhoven de hoofdtrainer van FC Winterswijk Zaterdag 1. Jos Porskamp en Bert Roeterdink zijn reeds actief binnen de s.v. Grol.