Blauwe kaart voor grol E8

16-02-2016

Zaterdag 13 februari stond de 1e wedstrijd na de winterstop weer op het programma voor Grol E8.
Na alle kerst, oud en nieuw en carnavalsperikelen tijd om weer vol aan de bal te gaan!
Al vroeg in de ochtend vertrokken we met 6 jongens en 2 meiden naar Gaanderen voor de strijd tegen VVG ’25 E5.
Om half 9 begon de wedstrijd op een licht bevroren kunstgrasveld. Het zonnetje kwam er door, maar de wedstrijd kwam voor E8 moeilijk op gang.
In de eerste helft lieten ze zich een beetje verrassen door 2 goals van de tegenstander…
Ondanks het harde werken en de inzet gingen we de kleedkamer in met een 4-0 achterstand.
De ranja van VVG was echter van topkwaliteit, en de spelers gingen dan ook vol goede moed opnieuw de kunstwei in.
Met Fedde te Kortschot op doel en Lotte te Bogt achterin de verdediging had de tegenstander er zichtbaar meer moeite mee om de touwen aan onze zijde te kunnen vinden!
Met de snelheid van Arend-Jan Stoverink en de effectieve slidings van Jochem Koster werd al snel onze spits en topscorer Yorick Klaassen bereikt.
Hij bewees wederom zijn kwaliteiten en maakte, uiteraard met een puntertje, fantastisch af!
Fedde liet zien een formidabele keeper te zijn en voorkwam dat enkele kansen van VVG eindigden in een tegendoelpunt.
De wedstrijd ging in de 2e helft mooi gelijk op, maar eindigde door een matige 1e helft helaas in een 5-1 winst voor VVG ’25.
Na het penaltyschieten werd elkaar de hand geschud en ontvingen we van VVG ’25 de ’blauwe kaart’
VVG vond ons erg sportief en liet dat op deze manier blijken. Erg leuk!

Meer informatie op www.blauwe-kaart.nl