E1 op minitoernooi bij FC Twente

17-03-2016

Korte Anneliese
Vandaag mochten we aantreden tegen de toekomstige helden van FC Twente. Ze wilden blijkbaar veel tegenstand en dat hebben ze gekregen. Niet alleen op voetbaltechnisch, maar ook op tactisch gebied boden onze toppers meer dan voldoende tegenstand. De eerste wedstrijd moesten we aantreden tegen onze eigen topper Mats. Dat was natuurlijk wel vreemd, maar de overgebleven toppers wisten wat de kwaliteiten van onze Mats zou zijn, dus speelden ze daar goed op in, net als op de training op maandagen en de donderdagen. Doordat Mats bij de tegenpartij speelde, en De andere afwezige topper Yaluca zich ziek had gemeld,   besloten we om Thion Davy en last but not least Wout  mee te laten doen want we speelden op de zgn. Twingames methode 8x8.
Na twee minuutjes de kat uut de boom te kijken ging het spektakel los. Ze wilden immers wel even laten zien aan de in grote getale aanwezige scouts dat de boys uut Grol ook wel een aardig balletje konden trappen. Na de eerste 20 minuten stond de stand op 1-3 voor de Onzen. Klasse.
De tweede partij liep niet helemaal lekker en door links/rechts wat schoonheidsfoutjes bij onze kant was het na de tweede 20 minuten opeens 6-0 verlies.
Daar schrokken ze toch wel een beetje van, maar.... zoals jullie weten zit er in dit GEWELDIGE team zo veel veerkracht dat de het slotpartijtje wel goed wilden afsluiten.
En zo geschiedde.....
De wedstrijd ging weer van start en voor dat de onzen het doorhadden stonden ze achter met 1-0. Uiteindelijk wonnen we op een goede manier en snel in de omschakeling met 2-4.
Al met al drie leerzame potjes die de krachtsverhoudingen weergaven.
Het moet gezegd.... Bij de tegenstander speelden eigenlijk alleen maar 1e jaars mee. En op fysiek werden zij dikwijls verslagen.
Het was een leerzame middag, waarin te zien was dat deze lichting van onze SV Grol nog veel plezier gaat beleven aan deze jongens. Man of the matches werd zeer verdiend Tyn, maar al onze toppers waren TOP!
Klasse gedaan toppers.