1e Internationaal Marveld Voetbalcoach Symposium een feit

02-04-2016

Vrijdag 27 mei 2016

Unieke combinatie van toernooi en symposium

Schrijf je in via www.marveld.info/symposium

Van vrijdag 27 t/m zondag 29 mei 2016 vindt in Groenlo het 27e Internationale Marveldtoernooi plaats. Deelnemers aan dit gerenommeerde jeugdvoetbaltoernooi zijn de o.15 teams van de Europese topclubs Real Madrid, SL Benfica, Manchester United, Ajax, PSV, Chelsea, RSC Anderlecht, KRC Genk, F.C. Twente en Feyenoord. Right to Dream uit Ghana verdedigt dit jaar de titel. En de organiserende vereniging s.v. Grol completeert het deelnemersveld van 12 teams. Het toernooi is in 27 jaar uitgegroeid van een 1-daags regionaal toernooi naar een 3-daags internationaal event, dat hoog aangeschreven staat in de professionele voetbalwereld.

Tijdens deze drie toernooidagen is veel en gevarieerde voetbalkennis aanwezig op sportpark Den Elshof van de s.v. Grol in Groenlo. De toernooiorganisatie loopt al een aantal jaren met het idee om op de een of andere manier iets met deze kennis te doen. Hieruit is het plan geboren om een internationaal voetbalcoach symposium te organiseren, waarbij deze kennis gedeeld kan worden. En wel op de vrijdag van het toernooi voordat ’s avonds de eerste groepswedstrijden gespeeld worden.

Het symposium bestaat uit een 2-tal presentaties en een 4-tal demonstratietrainingen. Het unieke karakter bestaat uit het feit dat deze onderdelen worden verzorgd door technische vertegenwoordigers van de deelnemende clubs aan het toernooi. Zowel nationaal als internationaal. Het symposium is bedoeld voor trainers en coaches uit geheel Nederland om hun kennis bij te spijkeren en verder voor iedereen die geinteresseerd is in het opleiden van spelers.

De clubs die dit jaar een bijdrage leveren zijn Feyenoord, Manchester United, F.C. Twente, RSC Anderlecht, Right to Dream Ghana en PSV. Zo geeft Raymond van Meenen, manager Feyenoord Academy, een presentatie met als onderwerp Total Academy: nu en in de toekomst. En Jean Kindermans, technical director RSC Anderlecht Youth, een presentatie over het Purple Talent Programma van Anderlecht. De velddemonstraties worden verzorgd door Neil Ryan, coach bij Manchester United Youth Development Phase, Art Langeler Hoofd  jeugdopleiding PSV, Eric Weghorst, keeperstrainer bij F.C. Twente, en Gareth Henderby, technical director bij Right to Dream in Ghana. Onderwerpen die hierbij aan bod komen: aanvalsvormen en positiespelen, keepersdemonstratie verwerken dieptebal, het verwerken van vijf 1 tegen 1 technieken in een wedstrijdsituatie en trainingsmethodiek voor de leeftijd van 13 tot 16 jaar.

Het symposium is goedgekeurd door de KNVB en wordt volledig ondersteund door de VVON en de CBV. De trainers/coaches die de dag volgen, ontvangen aan het eind van de dag een certificaat, en daarmee 3 punten voor hun KNVB-licentie.

Het symposium begint om 10.30 uur en eindigt rond 16.30 uur. De kosten zijn 75 euro per persoon. Ben je lid van de VVON of CBV dan krijg je 10 euro korting. Dit is inclusief een uitgebreide warme lunch en een snackbon voor later op de dag. Verder ontvangen alle deelnemers een passe-partout voor drie dagen toegang tot het Internationale Marveldtoernooi en bij aanvang van de dag een goody bag waarin onder andere de passe-partout kaart en snackbon zich zullen bevinden.

Voor de trainers/coaches die niet uit de buurt van Groenlo komen en het weekend in Groenlo willen verblijven, zijn er overnachtingsmogelijkheden bij aparthotel Havezate Marveld. Hiervoor is een speciaal arrangement met 10% korting beschikbaar. Per nacht zijn de kosten hiervan, bij twee personen per appartement met twee slaapkamers, 65 euro per persoon (inclusief ontbijt). Een appartement voor 1 persoon kost 90 euro per persoon (inclusief ontbijt).

Direct na het symposium beginnen om17:30 uur de eerste wedstrijden van het Marveldtoernooi. De openingswedstrijd gaat tussen Ajax en Real Madrid. De finale wordt gespeeld op zondagmiddag 29 mei om 15.45 uur. Zie voor meer informatie over het toernooi: www.marveld.info.

Ben jij een enthousiaste trainer/coach die graag zijn kennis over het trainersvak wil verbreden en getuige wil zijn van een onvergetelijke dag en wellicht een prachtig toernooiweekend? Schrijf je dan in voor het symposium door je aan te melden via: www.marveld.info/symposium. Hier is ook meer informatie over het symposium te vinden. Inschrijven kan tot 27 april.

Er is een maximum aantal deelnemers van 200 personen, dus wees er snel bij!

Contactgegevens:

E-mail: tonnie@marveld.info