Grol E1 - Ruurlo E1

19-04-2016

Korte Anneliese
Vanavond stond in het teken van de wederopstanding. Het was al snel duidelijk dat de jongens de koppies weer lekker fris hadden. Een zondag doet wonderen !!!! Zaterdag j.l. zagen we een ietwat kleine hapering in de geoliede machine die SV Grol E1 heet. Maar vanavond was het weer als vanouds. De TOPPERS waren ruim van te voren aanwezig en lieten de bal al ver voor de wedstrijd lekker rondgaan. De jongens waren gebrand en wilden iets rechtzetten. Dat konden we al duidelijk zien. Zonder dat ze zenuwachtig waren gingen we de bespreking in en Wout, topper Wout, onze eigen Makkalie . of is de naam van Kuipers meer op zijn plaats, ik denk het wel.
Nee, onze topsportstudent aan de Johan Cruijff academie deed de wedstrijdbespreking, en het was stil, muisstil. Er werd deze keer gewezen op het mentale vlak. Voetballen kunnen die Grolsen immers wel. Dat laten ze iedere week maar weer zien. Maar goed, dat kan voor niemand die dit leest geen verrassing meer zijn. Het voetbalplezier en vernuft spat er het hele seizoen al van af. In binnen en buitenland. Een genot om naar te kijken en mee te maken.
De warming-up onder leiding van Tyn ging lekker fanatiek, en werd afgesloten met een paar korte sprintjes.
De wedstrijd kon beginnen. En zo geschiedde..
Als snel bleek dat we in de eerste minuten al scherp waren want we verloren geen duel. De ballen werden voor de stuit gepakt, en we kwamen in de duels voor de man. dan heb je op mentaliteit de eerste slag al geslagen. Hard maar fair werd ieder duel in de eerste helft gewonnen, zonder dat het spel er onder te leidden had. Mooie combinaties werden afgewisseld met sterke en individuele acties en voor je het wist was het voor rust al vier maal raak. Jordi op aangeven Juul, Juul op aangeven van Thijmen, Thijmen op aangeven van Jordi en Mats had geen aangever nodig, maar maakte Thijmen de weg vrij voor Matsie Mats vanaf de middenlijn. 4-0 !!! Vanaf het begin was het al snel duidelijk dat er voor de Reurlsen niet veel te halen viel. Hadden ze nog titelaspiraties, dat konden die snel de prullenbak.
Daar waar zaterdag de wind nog wel eens spelbreker was, hadden onze toppers hier vanavond totaal geen last van. En ik weet eerlijk gezegd niet of dat te maken heeft met onze Grolse wind. Onder het toeziend oog van maar liefst een half dozijn scouts van FC Twente, wat voor die gasten tegenwoordig een uitje is, gingen we op naar de ranja. Daar waar de meeste scouts al snel aan de koffie zitten in de rust, bleven ze dit keer staan aan de kant om zo hun mooie plaats niet kwijt te raken. Want ons eigen toplegioen bestaande uit ouders, opa’s en oma’s broertjes en zusjes en andere Grol coryfeeën die in grote getale aanwezig waren, wilden geen moment missen. Want Naast onze topper Mats die ons gaat verlaten naar dit nu al geweldige seizoen liep er bij Ruurlo ook een paar toppers rond. En ook zij leveren  een topper af aan de Betaald voetbal organisatie FC Twente.
Het moet gezegd, Ruurlo had er ook zin an. Maar ja, eerlijk is eerlijk ze bleven positief voetballen en daarvoor Chapeau. Noodgedwongen werd er bij Ruurlo veel gewisseld doordat de duels stevig waren maar fair.
In de rust werd even kort een feedback gegeven aan onze jongens en werd verteld vooral zo door te gaan. Maar zoals ieder topteam te maken heeft met hele hoge pieken, maar ook gewone pieken. En daar sprong Ruurlo goed op in. Ruurlo bleef positief voetballen, en zo geschiedde dat de stand werd teruggebracht op 4-2.
Dat was voor de onzen wel genoeg zo bleek. Toen brak niet het Haags kwartiertje aan, maar ons Mats Kwartiertje. Onze Matsie combineerde er lustig op los en zijn persoonlijke tegenstanders, het leken er wel een stuk of 7, werden iedere keer weer het spreekwoordelijke Grolse bos ingestuurd. Ze werden er gek van. Die energie die loskwam bij Mats was een genot om naar te kijken. Mochten er nog twijfels zijn op de manier van voetballen van Mats, dan was hier vanavond niets van te zien. Een onvervalste hattrick binnen 8 minuten was het gevolg.
Minuut  43 brak aan en de wedstrijd was gespeeld. De wedstrijd werd niet “gekilled “ maar er kwamen nog legio kansen, maar door goed keeperswerk van de Ruurlose keeper en het testen van ons mooi opgepoetste aluminium was de eindstand bepaald. Zonder uitzondering Topper Tycho, die er vandaag weer een paar al getelde goals keerde, Topper Lars die vandaag bewees weer een topverdediger te zijn en geen duel verloor, Topper Tyn, onze aanvoerder en natuurlijke leider, wat een drive, techniek en overzicht, Topper Jordi die de laatste maanden nadrukkelijk laat zien dat hij niet alleen altijd op de goede plek staat, maar ook een loepzuivere trap in huis te hebben, Topper Thijmen die verwoestend kan uithalen, snel is met zijn benen en een scorend vermogen van heb ik jou daar, Topper Yaluca die beschikt over een trap op doel waar men niet kan inschatten waar de bal naar toe zal gaan, met een acceleratie van een testa Rossa, Topper Juul, onberekenbaar en onvoorspelbaar in zijn vliegensvlugge voetenwerk en sluwe actie’s, en last but not least onze eigen Ziyech Matsie Mats. Moet je hem nu typeren als verdediger, middenvelder of als aanvaller. Nu, u heeft het allen al een heel seizoen mogen aanschouwen. Alle drie. Wat een power! Mats is een alleskunner.
De beloonschoppen, zoals ik een andere schrijver deze noemt, gingen ook weer op allerlei manieren. Onze unaniem en zonder twijfel gekozen player off the day is Mats Rots. Onthouden die naam zou ik zeggen. Mats van Harte gefeliciteerd.
A.s zaterdag wederom een topwedstrijd in ons mooie Grol. De tegenstander is dan DZC uut Doetinchem. Komt allen kijken !!!!