Diepenheim F1 – s.v. Grol F4 1-6

16-03-2005

Zaterdagmorgen vertrokken we uit Groenlo naar Diepenheim alle wedstrijden waren afgelast, behalve onze wedstrijd. We hadden er zin in, de eerste wedstrijd van de voorjaarcompetitie. Iedereen had al weken goed getraind o.l.v. Piet en Hans-Jurgen en we wilden dat aan de mee gereisde ouders laten zien.
Al na het eerste fluitsignaal zetten we druk op de verdediging van Diepenheim en niet zonder succes. Na 4 minuten viel de eerste goal. Met een schitterende actie scoorde Wiebe het eerste doelpunt. Diepenheim probeerde nog terug te komen in de wedstrijd, maar Grol was veel beter. Onze verdedigers Twan en Luuk stonden hun mannetje en op het middenveld was Lars en Maaikel niet te stoppen. Onze keeper Mitch kreeg in de eerste helft geen bal op doel.
Met een perfecte actie, gevolgd door een snoeihard schot, scoorde Nick de 0 – 2. Toen we een corner kregen krulde Gymon de bal in de goal, maar de scheids stond niet op te letten en keurde het doelpunt af. Gymon deed het nog eens dunnetjes over en opnieuw schoot hij de bal binnen en was het 0-3.
Na de rust en enkele aanwijzingen van de leiders, Peter, Hans-Jurgen en Ronald, gingen we opnieuw in de aanval. Door combinatievoetbal, zoals hij dat bij de wedstrijd Graafschap – NAC had gezien, ronde Nick de pass van Luuk schitterend af 0-4, en we wilden nog meer goals. Gymon Legro, bekend van “de pegel”, scoorde 0-5 hard en strak boven in de hoek.
Colin veroverde de bal en passeerde twee tegenstanders, alsof ze er niet stonden. Zijn schot ketste via de paal in het doel, het was 0-6.
Na een uittrap kreeg een speler van Diepenheim de bal voor de voet, hij scoorde en zette de einduitslag 1-6 op het score bord.
Mitch had in de wedstrijd slechts twee ballen gehad, maar met penalty’s was hij niet te passeren. Hij stopte maar liefst 7 penalty’s, terwijl wij de ene na de andere strafschop achter de Diepenheimse keeper schoten. Tevreden kwamen we terug in Groenlo met drie punten in de tas. Volgende week spelen we thuis om 11.00 uur tegen Haaksbergen F-1.