Afsluiting Seizoen Geslaagd

09-06-2016

De afsluiting van het seizoen op zaterdag 4 juni j.l. is meer dan geslaagd, met een zeer gevarieerd programma voor jong tot oud. De organiserende Supportersclub onder voorzitterschap van Rob Porskamp kan tevreden terugkijken. Hieronder een opsomming van de diversen prijzen en onderscheidingen die deze dag uitgedeeld zijn.

Wilko Poortman 'Lid van Verdienste'

In zijn toespraak had Grolvoorzitter Hans Scheinck ruim plaats gemaakt voor een tweetal belangrijke vrijwilligers binnen de club. Zo had het bestuur het besluit genomen om Wilko Poortman vanwege zijn vele verdiensten het 'Lidmaatschap van verdienste' toe te kennen. Wilko heeft zich door de jaren heen op tal van terreinen ingezet voor de Grol. En dat gaat van het jeugdvoetbal tot het seniorenvoetbal, van het veldvoetbal tot het zaalvoetbal en tot tal van andere zaken, zoals lid van de clubbladreactie tot lid van het bestuur senioren e.d.

Henri Walterbos 'Verenigingsman van het jaar'

Vervolgens was het de beurt aan Henri Walterbos, bij de club bij jong en oud beter bekend als Wally, die de eervolle titel 'Verenigingsman van het jaar' werd toegekend. Een totaal verraste Henri Walterbos had moeite om zijn trotse en tevens emotionele gevoelens te verbergen. Maar iedereen was het er over eens: een terechte toekenning voor iemand die zich heeft ingezet en nog inzet op tal van terreinen, variërende van jeugdleider tot lid van de terreincommissie, van medeoprichter en bestuurslid van de Supportersclub tot seniorenleider, van (mede-) organisator van tal van activiteiten en evenementen tot hoofdredacteur van het clubblad enzovoort. Wally sprak een dankwoord, waarin hij met name plaats maakte voor de jeugd.

Wouter Pillen ‘Voetballer van het jaar’

'Voetballer van het jaar' bij Grol 1 ging naar aanvoerder Wouter Pillen met goalie Max de Vries op de tweede plaats en Michel Kamphuis op de derde plaats. De bekendmaking van de Voetballer van het Jaar gebeurde middels een videopresentatie door trainer Jeroen Burghout die helaas deze avond niet aanwezig kon zijn.

Stef Kroekenstoel 'Senioren speler van het jaar'

Bij een dit jaar voor het eerst gekozen beste seniorenspeler van het jaar, waarvoor zes spelers van diverse teams waren genomineerd, was het uiteindelijk Stef Kroekenstoel, met bijna 62 jaar de oudste actieve speler bij Grol, die met de eer ging strijken.

Johan Wolters ‘Super-supporter van het jaar’

Johan Wolters, altijd present bij zowel de thuis- als de uitwedstrijden van Grol 1, werd gekozen tot 39e 'Super-supporter van het jaar'. Deze uitverkiezing vond voor het eerst plaats in het seizoen 1977-1978 oftewel in het eerste bestaansjaar van de Supportersclub. Samen met zijn echtgenote en familie, alsmede zijn collega-leden van de woensdag-vrijwilligersgroep, onderging een dolblije Wolters een spontane hulde, waarvoor hij slechts enkele woorden kon uitbrengen: 'Wat 'n spul toch!'.  De onthulling werd verzorgd door Bas Brinke middels een ludieke speech.

Grol 8 'Team van het Jaar'

Door de VSVG (Vrienden van de s.v. Grol) werd Grol 8 van de vier genomineerde teams uitgeroepen tot 'Team van het jaar'.

Grol C1 'Jeugdteam van het Jaar'

Door het Jeugdbestuur werd Grol C1 van de vijf genomineerde teams uitgeroepen tot 'Jeugdteam van het jaar'.

Sven Oostendorp 'Winnaar Penaltybokaal'

Grol 4 'Winnaar Huistoernooi'

Het onderlinge huistoernooi voor senioren- en enkele jeugdteams werd gewonnen door Grol 4, dat in de finale met 2-0 won van Grol A2 en daardoor in het bezit kwam van de Gerrit Westerhof-trofee.

Koen Hieltjes 'Winnaar Super11'

De Super11 kende dit seizoen weer een enorme deelname. Koen Hieltjes werd uiteindelijk de winnaar.

Liverpool en Ajax 'Winnaar Albert Heijn F-competitie'

Tijdens het ochtendprogramma werd ook de laatste ronde van de AH F-competitie gespeeld. Liverpool werd winnaar in de F1-F3 poule. Ajax werd kampioen in de F4 en jonger Poule.

Niels Meekes en Paul Mittelmeijer 'Winnaars Verloting'

Zoals gebruikelijk vond er ook weer een verloting plaats. De stedentrip werd gewonnen door Paul Mittelmeijer en het weekendje weg door Niels Meekes.

Topoptreden 'Feestband Fantastisch'

De avond werd muzikaal opgeluisterd door Feestband Fantastisch. Ze speelden muziek voor jong en oud en maakten hun naam waar. De stemming zat er daardoor tot in de kleine uurtjes goed in.