De leden van de s.v. Grol geven de club een 8

10-06-2016

Er moet meer aandacht komen voor de voetbalopleiding, het meiden- en vrouwenvoetbal en de recreatieve teams

Resultaten Grol Enquete Mei 2016

Op 10 mei 2016 hebben alle spelende leden, vrijwilligers en ondersteunende leden van de s.v. Grol per e-mail een digitale enquete ontvangen. Deze kon tot en met eind mei worden ingevuld.

Het bestuur wil de s.v. Grol zo goed mogelijk organiseren en wil met de club zo hoog mogelijk voetballen. Maar net zo belangrijk is dat alle leden zich thuis voelen bij s.v. Grol  en plezier beleven aan de sport voetbal.

Via de enquete, met 23 vragen, wilde het bestuur graag te weten komen hoe de leden over de club denken. Hoe tevreden zijn ze, of hoe ontevreden zijn ze over bepaalde zaken? Wat zijn volgens de leden de verbeterpunten bij de s.v. Grol.

Deze informatie kan dan gebruikt worden om het beleid voor de komende jaren waar nodig bij te stellen.

Respons

De respons op de enquete is zeer goed te noemen. Maar liefst 355 formulieren van de ca 1000 verzonden formulieren zijn ingevuld. Dat is ruim 1/3e deel.

Deze 355 reacties vertegenwoordigen zowel de mannelijke als de vrouwelijke leden, alle leeftijdsgroepen van jong tot oud, zowel spelende leden als  niet spelende leden, zowel spelers van selectieteams als niet selectieteams, maar ook de vrijwilligers en ondersteunende leden.

Ruim 70% van de personen die de enquete hebben ingevuld is meerdere keren per week op het sportpark en 95% van de mensen die geantwoord hebben zijn elke week minimaal 1x op het voetbalveld te vinden.

Hieronder volgt een samenvatting van de antwoorden die deze 355 leden gegeven hebben.

Communicatie

Een ruime meerderheid van de leden (60%) vindt de communicatie bij de s.v Grol, d.w.z. informatievoorziening, berichtgeving en overleg, goed tot zeer goed. 15% van de leden vindt dat het beter kan.

80% van de leden bezoekt de website regelmatig tot vaak. 5% bezoekt de website nooit. De website vervult dus nog steeds een belangrijke functie.

75% van de leden vindt dat de Grol voldoende gebruik maakt van social media zoals facebook, twitter, Instagram en groepsapps. 8% vindt van niet.

De Grol app die sinds het begin van het jaar beschikbaar is, wordt nog weinig gebruikt. 15% kent de Grolapp niet en 60% gebruikt het niet of soms. Hier is dus nog een verbeter slag in te maken of we moeten concluderen dat de Grol app weinig toegevoegde waarde heeft.

Ook vindt bijna iedereen (95%) dat de mogelijkheden om in contact te komen met de s.v. Grol voldoende tot ruim voldoende is. Waar men dan precies moet zijn weet echter slechts 40%. Op dit punt is dus nog verbetering mogelijk.

Organisatie

De drie onderwerpen organisatiestructuur, de mensen die bestuurlijk leiding geven en of er voldoende vrijwilligers zijn hadden alledrie dezelfde uitkomst. De helft van de leden is hierover tevreden. Ca 40% vindt dat het beter moet. 1 op de 10 leden is ontevreden hierover.

De helft van de leden vindt dat er voldoende aandacht is voor het voetbal niveau, de andere helft vindt van niet. Dit zie je dan ook terug in de verbeterpunten die men heeft voor de club.

Waar men het wel over eens is, is dat er voldoende andere activiteiten dan voetbal worden georganiseerd. Slechts 4% vindt van niet.

Algemeen

Iedereen vindt de accommodatie van de s.v. Grol goed tot uitstekend. Slechts 1% vindt dat het beter kan.

Het merendeel van de leden (70%) heeft vertrouwen in de Grol op de lange termijn. Betekent echter ook dat 30% er nog niet helemaal tevreden over is.

En bijna iedereen vindt de sfeer binnen de s.v. Grol voldoende tot goed. Slechst 2.5% vindt de sfeer niet goed.

Het algehele oordeel van de leden over de club s.v. Grol uitgedrukt in een cijfer is gemiddeld een 8. Dit betekent Goed. Slechts 2% geeft de club een onvoldoende. 40% geeft de club een 6 of een 7. Een flinke meerderheid van 60% van de leden geeft de club een 8 , een 9 of zelfs een 10.

Verbeterpunten

Wat betreft communicatie komt uit bovenstaande naar voren dat de Grol app nog wat meer gepromoot zou kunnen worden en dat beter aangegeven moet worden waar men precies moet zijn als men contact wil zoeken met de s.v. Grol.

Wat betreft organisatie komt uit bovenstaande naar voren dat de Grol aandacht moeten blijven houden voor een juiste organisatiestructuur, het aanstellen van goede bestuurders en voor voldoende vrijwiligers. Ook moet er meer aandacht komen voor voetbal.

Op de vraag wat je mist bij de s.v. Grol geeft een kleine meerderheid (55%) aan niets. De overige 45% geeft echter aan wel zaken te missen. Zaken die meerder keren genoemd zijn: meer aandacht voor voetbal, betere opleiding spelers, goed technisch beleid, meer prestatief karakter, meer aandacht lagere teams, gelijkheid van teams, objectieve team indeling, betere ondersteuning leiders en trainers, meer aandacht meiden en vrouwentak, winnaarsmentaliteit, voldoende leiders en betere trainers recreatieve elftallen.

Ook bij de vraag wat zijn de belangrijkste verbeterpunten bij de s.v. Grol komen deze punten weer terug. Daarnaast wordt meerdere keren genoemd dat op sommige onderdelen de communicatie beter kan, dat er kortere communicatielijnen moeten zijn binnen de vereniging, en dat de kwaliteit van het kunstgras omhoog moet.

Daarnaast is er nog een zeer groot aantal overige tips gegeven op diverse gebieden. Ook deze tips zullen in de komende maanden in overweging worden genomen.

Het bestuur wil iedereen die een enqueteformulier heeft ingevuld bedanken voor zijn of haar tijd. Alle resultaten zullen verder besproken worden in het bestuur en tijdens de Algemene Leden Vergadering op maandag 3 oktober zal toelichting worden gegeven op de acties die hier eventueel uit voort zullen vloeien.