S.v. Grol gooit deuren open tijdens ‘Open dag’

14-09-2016

Zondag 18 september Open Dag s.v. Grol, 12.00 – 14.00 uur

Een dag voor alle leden, familie, sponsoren en voetballiefhebbers

Bij Betaald Voetbal Organisaties is het elk jaar weer een uitje waar reikhalzend naar uitgekeken wordt: de Open Dag. In het amateurvoetbal niet gebruikelijk echter. Uitzonderingen daargelaten.  Zo ook bij s.v. Grol. “De Open Dag is een mooie manier om je te presenteren naar de buitenwereld toe, richting inwoners van Groenlo, richting bedrijven, maar ook naar ouders van jeugdleden en leden die zo’n dag een kijkje in de keuken en achter de schermen van het voetbalbedrijf s.v. Grol kunnen nemen.” Aan het woord Diana Nijland, voorzitster van de Werkgroep Open Dag s.v. Grol, met daarin vrijwilligers uit diverse geledingen. “We willen ons in de breedste zin van het woord presenteren.” Dat er voor 18 september is gekozen heeft zijn reden. “Normaal gesproken hadden we het willen doen op 4 september toen Grol haar eerste thuiswedstrijd speelde, maar toen vond ook het bloemencorso in Beltrum plaats. En we vinden het bovenal gewoon leuk open dag te houden op de dag dat s.v. Grol haar 98e verjaardag viert.”

Toernooi voor G-teams

De werkgroep heeft zondag 18 september van 12.00 tot 14.00 uur een aantrekkelijk programma samengesteld om het iedereen naar zijn/haar zin te maken. Vanzelfsprekend met volop aan voetbal gerelateerde activiteiten voor de jeugd, waarbij ook nog eens leuke prijzen te winnen zijn. De spelletjes voor de jeugd zijn niet alleen leuk om aan deel te nemen door hen, maar ook als belangstellende leuk om naar te kijken. Zo ook naar het toernooi voor G-teams (jeugd) vanaf 12.00 uur met deelname van 5 omliggende verenigingen, een voetbalspelletjescircuit voor de D-, E- en F-jeugd, en voor de A-, B- en C-jeugd een Pubquiz en voetballen op de Marveld Arena. Sportpark Den Elshof zal nog meer dan gebruikelijk in een regulier weekend het geval is, voetbal uitademen.

Aan de ‘Open dag’ wordt meegewerkt door de Supportersclub (verkoop Grol gadgets), Sponsorcommissie, Bussinesclub sv Grol, de Beheergroep, Technische Commissie, communicatie/PR, jeugdbestuur, Para Medische Begeleiding, de Woensdaggroep, kledingcommissie (verkoop kleding en presentatie kledinglijn), Internationaal Marveld Toernooi, Wissink D- en E-toernooi, bestuur senioren, jeugdbestuur en hoofdbestuur. Ieder van hen presenteert zich deze dag op zijn eigen manier.  Deze zondag zullen alle gebouwen worden opengesteld en kunnen belangstellenden inzicht krijgen in de faciliteiten die sv Grol haar leden te bieden heeft. Denk hierbij aan de kleedkamers 1 tot en met 13, de verzorgingsruimte, vergaderruimtes, werk- en opslagruimtes en het archief. Voor de allerkleinsten bestaat de mogelijk zich uit te leven in spelletjes maar ook op het springkussen en in de pannakooi, of kan men zich laten schminken in blauw-witte kleuren, als aanmoediging voor Grol 1 en haar tegenstander ‘angst’ in te boezemen. Voor alle jeugdleden die deelnemen aan de Open dag is er ranja met patat.

Daarnaast spelen de Seniorenteams Grol 2, 3 en 4 hun reguliere competitiewedstrijd thuis van 11.30 tot 13.15 uur. Ook zij stellen extra support natuurlijk op prijs.

Naast de leden, familie en belangstellenden zijn ook alle sponsoren van de s.v. Grol per e-mail uitgenodigd. De sponsoren kunnen zich na binnenkomst melden in de sponsorstand voor het in ontvangst nemen van een aantal consumptiebonnen. Ook is er voor alle jeugdleden die dag ranja en een patatje.

Nabeschouwing in Sportcafé

Heeft u een kijkje genomen in het binnenste van s.v. Grol, aansluitend kunt u getuige zijn van de derde wedstrijd die Grol 1 zal spelen in de nieuwe competitie. Het vlaggenschip komt aanstaande zondag om 14.30 uur uit tegen SC Groessen. Grolleden hebben, zoals altijd bij thuiswedstrijden, gratis entree. Zondag geldt dat niet leden die voor 14.00 binnen zijn ook gratis entree hebben. Vanaf 14.00 uur wordt entree geheven. Na afloop van de wedstrijd is er een gezellig samenzijn in het sportcafé met muziek en waarin Jeroen Burghout in een interview met Gelre FM een terugblik zal geven op de wedstrijd. Kortom een dag met voor een ieder wat wils.

Tot zondag 18 september!