Grol JO13-1 ook na vier wedstrijden nog steeds zonder puntverlies!

02-10-2016

Na overwinningen op Spcl. Lochem, SC Varsseveld en MVR is vandaag Witkampers JO13 1 uit Laren de tegenstander. Een voor ons onbekende tegenstander. Teun is vandaag niet van de partij, hij is een weekendje weg. Daarvoor in de plaats doet opnieuw Lars Bomers mee. Primeur vandaag is het feit dat de wedstrijd opgenomen wordt met camera, om later de wedstrijd te kunnen analyseren en de spelers te wijzen op wat er goed gaat en minder goed. In de wedstrijdbespreking geeft Mark aan de tegenstander niet te onderschatten. Vanaf het begin zette Grol Witkampers goed onder druk. De voorwaartsen stoorden de opbouw vroeg, waardoor Witkampers snel balverlies leed. Toch wist Grol uit het vele balbezit weinig echte kansen te creëren. Daarentegen gaf de achterhoede weinig weg. Chiel werd niet echt op de proef gesteld. De toeschouwers moesten tot de 20e minuut wachten alvorens men kon juichen. Thijmen kreeg de bal op de rand van de zestien voor zijn voeten en haalde snoeihard uit, 1-0. Nu het eerste doelpunt gevallen was kwamen er gelijk meer kansen. In de 25e minuut was het Siem die dacht te scoren. Zijn doelpunt werd echter afgekeurd, omdat Juul volgens de scheidsrechter hinderlijk buiten spel stond. Eén minuut later al werd het dan toch 2-0. Op assist van Juul tikte opnieuw Thijmen met de binnenkant van de voet de bal in de verre hoek. En in de laatste minuut was het Jordi die net naast schoot. Een 2-0 ruststand derhalve.

In de rust gaf de technische staf aan dat de spelers, met name de middenvelders, het veld breder moesten houden. Er werd te veel door het midden gespeeld, waardoor het spel erg rommelig oogde. Daarnaast werd er te snel de steekpass/dieptepass gezocht. In de tweede helft kwamen Berend en Lars Tyn en Kaj vervangen. Na vijf minuten spelen was het Berend die de bal in zijn bezit kreeg. Vanaf 20 meter haalde hij vernietigend uit met zijn sterke linker, 3-0. En weer twee minuten later was het Jordi, die na een mooie één twee met Thijmen de 4-0 op het scorebord zette. Daarna dacht Grol de klus geklaard te hebben. Maar hierin kwamen zij bedrogen uit. Zo’n drie minuten na de 4-0 was het Witkampers dat, na balverlies op het middenveld, de 4-1 op het bord zette. Chiel was kansloos. Maar vier minuten later was het Thijmen die met een mooie individuele actie op snelheid de 5-1 op het bord zette. Zijn derde van deze wedstrijd, een hattrick dus! Kaj kwam vervolgens Mika vervangen en Tyn kwam erin voor Mick. Het laatste kwartier werd er echter erg matig gespeeld. Het middenveld en de verdediging lieten veel steken vallen, waarvan Witkampers gelukkig voor Grol maar één keer van wist te profiteren, 5-2 dus. Drie minuten voor tijd kreeg Berend nog dé kans op 6-2, maar alleen voor de keeper schoot hij huizenhoog over.

Een redelijke eerste helft werd gevolgd door een zeer matige tweede helft. Er is dus nog werk aan de winkel voor de technische staf. Hiervoor kunnen ze mooi de camerabeelden gebruiken die gemaakt zijn van deze wedstrijd. Voor volgende week staat de uitwedstrijd tegen FC Eibergen op het programma.

s.v. Grol JO13 1  -  Witkampers JO13 1        5-2
Doelpuntenmakers:   Thijmen 3x, Berend, Jordi