43e Fancy Fair van de VSVG wederom groot succes

07-11-2016

-Oud-voorzitter scoort hoofdprijs en wint fraaie TV-

De Vrienden van de SV Grol kunnen terugkijken op een uitstekend verlopen Fancy Fair die  afgelopen weekend werd gehouden in het sportcafe Den Elshof.
De vooruitzichten voor de Najaars Fancy Fair waren al goed. Grol 1 thuis tegen streekgenoot en koploper Bon.Boys Haaksbergen, vele competitiewedstrijden thuis, enkele geplande gezamenlijke oefenwedstrijden en goed voetbalweer.

“Ik vond deze Fancy Fair een van de meest memorabele van alle Fancy Fairs die ik vanaf het begin in 1989 heb meegemaakt. Een stukje onverwachte geimproviseerde  Fancy Fair op de vrijdagavond georganiseeerd  en uitgevoerd door twee leden van de VSVG, Geert Jan Stokkers en Rik van Dongeren speciaal voor de 45 plus voetballers, een zeer laat op gang komende zaterdagmiddagsessie gevolgd door een sprankelende Super Sunday met als domper de nederlaag van Grol 1 tegen Bon Boys. Maar de sfeer was zeer positief en de houding van alle deelnemers aan de Fancy Fair was te loven. Geen enkele wanklank, gezellig, mooie prijzen en voldoende loten.
Voor de lotenverkopers was het topsport maar door de spontane medewerking was het "plezierig hard maar dankbaar werken!” is de mening van secretaris-penningmeester Jan Schut, die zich al meer meer dan 27 jaar heeft ingezet voor de Vrienden van de Sv Grol.

De zondag begon al goed met veel publiek en de sfeer was gelijk goed te noemen. Vele mooie prijzen konden worden ingezet. Er was zelfs buitenlands bezoek uit Canada. Een lid van de grote familie Porskamp was in Groenlo en wilde ook eens een kijkje nemen bij de Fancy Fair waarvan hij had gehoord toen onlangs een afvaardiging van de familie Porskamp-Groenlo in Canada bij hem op bezoek was.

De grote hoofdprijzen werden gewonnen door Ruben Zieverink (koelkast), Ans te Bruin (tablet) en Andre Bomers (tablet).

Bij de slotronde met de hoofdprijs (een grote TV) was het Sportcafe eigenaar Rob Porskamp die het winnende lot mocht bepalen.  Een glunderende, verraste en overdonderde oud-voorzitter Theo Huyskes had het goede  lot in handen en  mocht de mooie prijs in ontvangst nemen.
Theo maakte daarbij van de gelegenheid gebruik om de VSVG te complimenteren met het fenomeen Fancy Fair, een niet meer weg te denken onderdeel van de SV Grol.

Het was goed te zien dat een aantal spelers en vertegenwoordigers van Bon Boys ook getuige waren en meespeelden bij de Fancy Fair. Onder hen ook de in Groenlo wonende bekende sportverslaggever en  FC Twentewatcher  en colomnist "De Bankzitter" van dagblad Tubantia, Leo ten Voorde.
Hij is tevens assistent trainer-coach van de Haaksbergse club, maar ook al een beetje “ vergrolst”!

De succesvolle Fancy Fair werd ditmaal niet geopend maar besloten met zingen van het clublied van de VSVG tijdens een zinderende polonaise door  het Sportcafe.