Korte Anneliese FC Twente JO10-1 – SV Grol JO11-1

10-11-2016

Vanmiddag ( 9-11-16 ) speelden in samenwerking met  FC Twente een oefenwedstrijd tegen de talenten van FC Twente onder 10. Op het trainingscentrum van de trots uut Twente in Hengelo werden we als SV Grol goed ontvangen. En dat is wel eens anders geweest. Het gaat bij FC Twente weer over voetbal en dat merkten we al bij aankomst. De aanwezigheid van hoofd jeugd opleidingen Mickel Janssen is duidelijk te zien.

Net als iedere wedstrijd werden de onzen in de kleedkamer op scherp gezet door Nando. Hij vertelde tegen onze toppers met name dat ze ervan moesten genieten om tegen een dergelijke tegenstander te mogen fungeren als oefenpartner. Daarnaast kregen ze de gebruikelijke tactische tips mee en werd er begonnen aan de warming-up.  Die zag er nog niet zo veel belovend uit, maar schijn bedriegt, want toen er eenmaal werd afgetrapt waren de onzen zo scherp als een mes. In het begin moesten onze toppers even wennen aan het hoge tempo waarin werd gespeeld, maar je kon zien dat onze toppers snel de draad oppakten. Immers de tegenstander bestond uit een selectie van 12 jonge maar zeer getalenteerde voetballers. Er werd om iedere bal gestreden en het moet worden gezegd; Deze svgrolvoetbalvechtmachine was niet van plan om vandaag voetballes te krijgen.  Het is immers nog geen Sinterklaas tijd. jazeker,….sommige actie’ lukten niet of net niet omdat er iedere keer maar weer een been van de tegenstander tussen zat, maar dat deerde de jongens niet. We hadden immers afgesproken om bij balverlies direct weer om te schakelen en de bal weer te veroveren. Tijdens iedere micro-pauze benadrukte Nando nogmaals het gevaar ,….maar zeker ook de kansen die er zouden liggen met kleine maar handige tips. Maar het moet worden gezegd, in de omschakeling zijn de toppers van onze JO11-1 zeer gevaarlijk. Uiteindelijk werd er gewonnen door onze toppers met 2-6, onder het toeziend oog van ons eigen topperslegioen. Maar belangrijker was dat we een tegenstander van formaat hadden waarin er veel weerstand aanwezig was. En daar worden de jongens alleen maar sterker van.  Uiteindelijk gingen onze toppers moe maar voldaan het veld af om plaats te maken voor een wedstrijd van FC Twente onder 16 van Daan Rots tegen de Graafschap onder 16. Hij kwam de toppers van onze SV Grol voor de wedstrijd nog even begroeten. Klasse !!!  naderhand was het heerlijk genieten in het warme bubbelbad dat voor deze toppers klaar stond. Gedoucht, gebubbeld en schoon gewassen en wel op naar een warme maaltijd van het vijf sterren restaurant met de grote M. En dat hadden onze toppers verdient.

De komende weken staat in het teken van een aantal zeer belangrijke wedstrijden die beslissend zullen zijn voor de eindrangschikking in de competitie. Onze toppers Staan samen met TRIAS nog bovenaan zonder verliespunt. Van week tot week iedere keer maar weer de focus leggen op de eerstkomende wedstrijd om te beginnen a.s. zaterdag thuis tegen Ruurlo JO11-1. Komt allen kijken en genieten van dit team.