Grol JO13 1 - AZSV JO13 1

22-11-2016

19-11-2016.   Eindelijk weer drie punten voor Grol JO13 1!
Na de nederlaag van twee weken geleden tegen Ruurlo en het gelijke spel van vorige week tegen Viod Doetinchem wordt het weer eens tijd voor een overwinning. Slachtoffer moet AZSV JO13 1 uit Aalten worden. Een team dat in de middenmoot staat. Maar ook een team dat weinig doelpunten tegen krijgt, slechts 10 in 9 wedstrijden. De spelers zullen dus vanaf het begin scherp moeten zijn, vooral in de afronding. Dit geeft Mark ze in de wedstrijdbespreking dan ook mee. De jongens hadden hun oren goed open tijdens de wedstrijdbespreking want al na één minuut lag de bal in het doel. Thijmen kwam, zoals zo vaak, goed door op links en wachtte op het juiste moment om de bal af te leggen op Siem. Daarna was het nog maar een koud kunstje voor Siem om de bal in het doel te werken, 1-0. Een lekker begin van de wedstrijd. Maar wie zou denken dat dit een voorbode voor een doelpuntenfestijn zou zijn kwam bedrogen uit. Grol was weliswaar de gehele eerste helft de bovenliggende partij, kwam ook wel tot enkele kansjes, maar gescoord werd er vooralsnog niet. Daarnaast kwam ook AZSV er een paar keer gevaarlijk uit. Vooral gelegenheidslinksback Mick (Mika was wissel) had zijn handen vol aan de snelle rechtsbuiten van AZSV. Gelukkig leidde dit niet tot echt grote kansen en anders was daar altijd nog Chiel die weer een goede wedstrijd keepte. Vlak voor rust viel dan toch het tweede doelpunt. De bal kwam, net als bij het eerste doelpunt, weer op links bij Thijmen. Hij snelde op zijn kenmerkende manier weer langs zijn tegenstander en dit keer rondde hij zelf af, 2-0. Een doelpunt op een psychologisch goed moment. De beide teams gingen dan ook met een 2-0 stand de kleedkamer in.

In de rust kwamen Jordi en Mika voor Juul en Kaj in het veld. De tweede helft zette Grol het spel van de eerste helft voort. Vooral de sterk spelende Evan verdeelde het spel goed. Daarnaast kwam Yaluca met Jordi achter zich helemaal los. Hij liet zijn tegenstander alle hoeken van het veld zien. Dit leidde dan ook tot de nodige kansen en hoekschoppen. Uit een van deze gevaarlijk indraaiende hoekschoppen van Jordi was het Yaluca die wist te scoren,  3-0. Vijf minuten later was het opnieuw raak. Een steekpass van Thijmen zette Siem alleen voor de keeper die de bal rustig in het doel schoof, 4-0. Vlak daarna was het Yaluca, na een magistrale actie, die zijn tweede doelpunt van de wedstrijd kon maken. Helaas voor hem redde de keeper goed op zijn inzet. Ook daarna waren er nog enkele kansen maar scoren deed Grol niet meer. Ook AZSV kreeg twee keer de kans om te scoren, maar de eerste keer ging de bal naast en de tweede keer redde Chiel door goed uit te komen. Dit zorgde wel voor een blauw oog bij hem. Het bleef dus uiteindelijk bij 4-0.
Eindelijk weer een driepunter voor Grol. Een dik verdiende overwinning met goed voetbal. Vooral de tweede helft liet Grol JO13 1 aan het talrijke publiek zien dat ze een kandidaat zijn voor het kampioenschap. Na de wedstrijd bleek dat concurrent Spcl. Lochem twee punten had laten liggen tegen FC Eibergen (0-0) waardoor Grol op gelijke hoogte komt qua puntenaantal.
Alleen het doelsaldo van Spcl. Lochem is iets beter (+32 om +27). Met nog twee wedstrijden te gaan voor de winterstop is de strijd om de koppositie weer helemaal open.

s.v. Grol JO13 1  -  AZSV JO13 1        4-0
Doelpuntenmakers:   Siem 2x, Thijmen, Yaluca