Grol wint met 2 - 1 van GSV ’38

11-12-2016

Het was geen beste wedstrijd, van beide kanten niet, maar Grol doet goede zaken door met 2 – 1 te winnen van GSV ’38. Daarmee blijft het in de subtop staan en heeft het nog uitzicht op een gedeelde 3e plaats.

Na het niet doorgaan van de wedstrijd tegen MvR vorige week, was Grol er op gebrand om van nummer 12 op de ranglijst GSV ’38 te winnen. Het begon zonder de geblesseerde Mart Willemsen en voor hem speelde Thijs Nibbelink in de basis. Grol startte geconcentreerd en leek een licht overwicht te hebben. Maar zoals vaker dit seizoen liet het zich na een kwartier spelen weer verrassen. Eerst was het al Sven Liethof van GSV ’38 die net naast schoot. Een paar minuten later was het Koen Bolck die een inschattingsfout van Tim Leusink afstrafte en de bal over Wessel Baarslag wist te lobben: 0 – 1.

Grol kreeg in de eerste helft eigenlijk geen enkele echte doelkans. Wellicht had arbiter Dinkela Grol een penalty kunnen geven toen Mart Zieverink overduidelijk in de rug werd geduwd, maar dit was waarschijnlijk ook te veel van het goede geweest. Grol voerde de druk wel op. Michel Kamphuis nam  hier overduidelijk het goede voortouw in. Maar verder dan de rand van het 16-meter gebied en een groot aantal hoekschoppen kwam Grol niet. Ook een groot deel van de voorzetten belandde niet bij de medespelers en verdween zelfs achter het doel. Ruststand derhalve: 0 – 1.

Gelukkig zette Grol een tandje bij in de tweede helft. Dit resulteerde al gelijk in een grote kans voor Wouter Rexwinkel. Een voorzet van Michel Kamphuis werd door Wouterbij de tweede paal goed ingeschoten, maar de bal kaatste onderkant lat het veld weer in. Even later wat het dan toch raak. In drie minuten tijd stelde Grol orde op zaken. Als eerste onderschepte  Quint Kristen tijdens het uitverdedigen van GSV de bal en bracht Jordy Oonk in positie, die de bal beheerst langs doelman Rutger den Hartog schoof: 1 – 1. Een paar minuten later was het weer Jordy Oonk die succesvol was. Een voorzet van Michel Kamphuis werd door Jordy bekeken vanaf vijf meter binnen getikt: 2 – 1.

Er werd daarna nog hard gewerkt door het Grolteam. Met name Michel Kamphuis gaf hier op het middenveld en voorin weer het goede voorbeeld. Johan Houben stelde achterin de boel op zaken. Rechterverdediger Ramon Landewers viel ook positief op door aanvallend goed mee te doen. Het enige minpunt was dat de inzet van menig Grolspeler weinig rendement toonde en dat Grol geen echte kans meer kreeg. Tien minuten voor tijd kwam men goed weg, toen GSV speler Koen Bolck een lange bal over Wessel Baarslag heen schoot. Gelukkig voor Grol stuiterde deze bal via de binnenkant van de paal weer het veld in. Dat was ook de laatste kans en de eindstand werd daarom 2 – 1 voor Grol.

De wedstrijd ontaarde geheel onnodig nog in een kaartenfestival, omdat arbiter Dinkela uit Almelo geen enkel commentaar duldde op zijn beslissingen. Damian Pennekamp ontving zijn tweede gele kaart en moest derhalve met rood het veld verlaten. Daarna werd ook nog iemand van de bank wegens commentaar de tribune opgestuurd. Na het eindsignaal kreeg Sven Liethof nog geel. Bryam van Brenk had eerder in de wedstrijd al geel ontvangen voor het weggooien van de bal. Aan Grolkant wist men zich gelukkig te beheersen en de wedstrijd zonder kaarten te eindigen.

Een mooie overwinning die Grol vaster in de subtop brengt. Voor de winterstop speelt Grol nog één wedstrijd en wel de inhaalwedstrijd tegen MvR, dat momenteel de laatste plaats bezet met 9 punten. De wedstrijd begint om 14.00 uur in ‘s-Heerenberg. Weet Grol zich voor de winterstop op te werken naar een gedeelde 3e positie?

Wedstrijdinformatie

Speelronde: 12
Wedstrijd: s.v. Grol - GSV '38
Scheidsrechter: dhr. G. Dinkela uit Almelo
Ruststand: 0 - 1
Eindstand: 2 - 1
Scoreverloop: 17e min. 0 - 1 Koen Bolck
52e min. 1 - 1 Jordy Oonk
55e min. 2 - 1 Jordy Oonk
Gele kaarten: s.v. Grol: geen
GSV '38: Damian Pennekamp (2x), Sven Liethof, Bryan van Brenk
Rode kaarten: GSV '38: Damine Pennekamp (2x geel), iemand van de bank
Opstelling Grol: Keeper: Wessel Baarslag;
Achter: Johan Houben, Bjorn te Braake, Tim Leusink en Ramon Landewers;
Midden: Thijs Nibbelink, Mart Zieverink (46e min. Jur Dieker) en Quint Kristen;
Voor: Wouter Rexwinkel, Jordy Oonk (79e min. Mathijs Warnar) en Michel Kamphuis.
Sponsor wedstrijdbal: FF anders Koken
Team van de week: Grol JO9-2