Bjorn te Braake wint 36e editie Nieuwjaarsloop s.v. Grol

12-01-2017

Voorzitter Hans Scheinck: ‘Het voetbaljaar 2017 wordt een jaar met het gezicht op de toekomst!’

"Het jaar 2016 was sportief gezien geen topjaar voor de s.v. Grol. Want wanneer het eerste elftal, niet alleen het vlaggenschip maar ook de locomotief van de vereniging, twee keer achter elkaar ontspoort, dan kost het veel energie om de andere wagons van de vereniging op het spoor te houden. Daarom wordt het voetbaljaar 2017 een jaar met ambities oftewel het jaar van de ommekeer met het gezicht op de toekomst."

Woorden uit de Nieuwjaarstoespraak van Hans Scheinck, voorzitter van de sportvereniging Grol, tijdens de afgelopen zondag in een bomvol Sportcafé op het sportpark Den Elshof gehouden Nieuwjaarsbijeenkomst.

"Maar ondanks de sportieve tegenslagen, zijn wij in 2017 in alle opzichten gewoon de s.v. Grol gebleven en hebben daarbij ook successen beleefd als gevolg van bovengemiddelde prestaties van enkele jeugdteams, waarbij daarnaast de doorbraak van het meidenvoetbal niet onvermeld mag blijven. Daarom gaan wij niet bij de pakken neerzitten en kijken wij vooral naar de toekomst. Immers het DNA van de club is niet verloren gegaan. Ons imago is eigenlijk niet te verslaan. Wij zijn een sterk merk. Als je bijvoorbeeld ziet wie er allemaal hoofdtrainer van Grol willen worden, dan zeg je tsjonge, jonge, jonge. Wij voetballen met 900, wij ondersteunen financieel met 500, wij doen alle taken met 400 in een organisatie met maar liefst 600 functies. Dit is niet de N.V. NedCar, nee, dit is de S.V. Grol uit Groenlo. Bijna 100 jaar oud of moet ik zeggen jong, een echt familiebedrijf!"
Preses Scheinck is er helemaal van overtuigd dat het aanwezige zelfvertrouwen binnen de club garant staat voor een sportieve omslag in positieve zin en dat zo breed mogelijk.
"Daarvoor hoeven wij alleen nog maar te kijken naar de vele talentvolle jeugdteams bij Grol en daarnaast naar het jonge tweede elftal met doorgroeikansen richting het eerste elftal. In het verlengde hiervan trekken wij de vastgelegde voetbaltechnische lijn in de vereniging door. Wij gaan nog eens strak kijken hoe wij als vereniging georganiseerd zijn. Daarnaast blijven wij onze vrijwilligers koesteren, gaan verbeterpunten uit de gehouden verenigingsenquête uitvoeren, houden onze accommodatie op een hoog niveau en wij gaan proberen meer financiële middelen te verwerven voor de voetbalontwikkeling van de jeugd."

Nieuwjaarsloop
De Nieuwjaarsreceptie van de s.v. Grol werd voorafgegaan door de traditionele Nieuwjaarsloop door de dreven en bossen van het buurtschap Zwolle bij Groenlo, die een tweetal te lopen afstanden kent, te weten 3½ kilometer en 10 kilometer. Winnaar op de lange afstand en dientengevolge eindoverwinnaar werd Bjorn te Braake. De momenteel in Grol 1 acterende verdediger mocht daarmee de Ferry Froeling-wisselbokaal in ontvangst nemen. Op de tweede plaats eindigde Max de Vries, momenteel doelverdediger van FC Winterswijk 1 en bij Grol jeugdtrainer van de C1-selectie en de derde plaats was voor veteraan Tom Klein Zeggelink, van 1994 tot en met 1998 vijfvoudig winnaar van de Nieuwjaarsloop van Grol. Niet alleen bij de senioren, maar ook bij de jeugd, en dat zowel bij de jongens als de meisjes, werden diverse bokalen en prijzen uitgereikt. Op de korte afstand werd Martiz Bennink, speler van Grol A1, tot winnaar gehuldigd. In totaal namen circa 200 lopers aan de Nieuwjaarsloop van Grol deel, waaronder 174 op de korte afstand en 29 op de lange afstand.

Voor foto's zie Facebook album: Foto's Nieuwjaarsloop en Nieuwjaarsreceptie.

De winnaars van de Nieuwjaarloop 2017 met vlnr Tom Klein Zeggelink, Bjorn te Braake en Max de Vries