Grol JO13 1 overklast MVR!

21-02-2017

18-02-2017.
Na drie oefenwedstrijden eindelijk weer een wedstrijd om de knikkers. Tegenstander is MVR uit ’s-Heerenberg. Een team dat met slechts één overwinning onderaan de ranglijst staat. Een tegenstander dus waar geen punten tegen mogen worden gemorst. Chiel is vandaag vanwege ziekte niet van de partij. Boet zal hem vervangen. Daarnaast beginnen Mick, die de hele week ziek is geweest, en Jordi op de bank. De technische staf geeft aan om het goede spel van de afgelopen twee oefenwedstrijden (9-0 tegen Longa’30 en 2-2 tegen Bon Boys) door te trekken naar vandaag. Maar alles begint bij een goede instelling. De warming-up belooft in ieder geval veel goeds. Onder een prachtig voorjaarszonnetje, wat zorgde voor veel publiek,  werd MVR vanaf het begin goed onder druk gezet. Dit leverde al in de vierde minuut het eerste doelpunt op. Een fraaie pass van Thijmen belandde bij Yaluca die schuin vanuit de zestien strak afrondde, 1-0. Een goed begin van de wedstrijd dus. Daarna bleek al snel dat Grol vandaag niet veel te duchten had van MVR. Met goed samenspel kwam MVR er niet aan te pas. Evan speelde weer een puike partij centraal op het middenveld en Siem en Tyn zetten regelmatig de buitenspelers Thijmen en Yaluca aan het werk. Dit leverde de nodige kansen op, maar nog niet meer doelpunten. Hiervoor moest gewacht worden tot de 18e minuut. Yaluca speelde zichzelf goed vrij en zorgde met zijn tweede van de dag voor 2-0. Acht minuten later was het opnieuw raak. Een hoekschop van Siem belandde, via een ouderwetse scrimmage, uiteindelijk voor de voeten van Berend die voor 3-0 zorgde. Maar het mooiste doelpunt viel vlak voor rust. Een schitterend opgezette aanval belandde via Yaluca bij Juul die alleen nog maar zijn voet ertegenaan hoefde te zetten, 4-0. Een verdiende voorsprong! MVR kwam er niet aan te pas. De verdedigers Teun, Kaj en Mika hadden hun tegenstanders “gut im griff” zoals de Duitsers zo mooi kunnen zeggen. Boet had dan ook weinig tot niets te doen in de goal.

In de tweede helft kwam Mick voor Kaj en Jordi voor Evan in het veld. Grol zette het goede spel van de eerste helft meteen voort in de tweede helft. Al na twee minuten had Thijmen kunnen scoren, maar de laatste man van MVR wist op het laatst nog redding te brengen. Uit de hoekschop die volgde kopte diezelfde Thijmen net naast. Maar dit was slechts uitstel van executie. In de 35e minuut mocht Thijmen opnieuw alleen op de keeper afgaan. Zijn schot werd in eerste instantie nog gered door de keeper, maar de rebound was voor Yaluca, 5-0 en zijn derde van de wedstrijd. Daarna kreeg Juul een kans om te scoren, maar zijn inzet ging naast het doel. In de 42e minuut zette Tyn met een schitterende pass Berend alleen voor de keeper. Zijn inzet belandde op de paal, maar opnieuw was Yaluca er als de kippen bij om de terugkomende bal al te ronden, 6-0. En weer een minuut later mocht Siem alleen op de keeper aflopen. In plaats van zelf te schieten legde hij de bal breed op Tyn die vanaf de zestien goed inschoot. Helaas voor hem werd de bal door een verdediger van de lijn gekopt. In de 49e minuut werd het dan toch 7-0. Mick zette de aanval op. Zijn pass belandde bij Siem die vervolgens Yaluca diep stuurde. Zijn voorzet hoefde door Juul alleen nog maar in het doel te worden gelopen. Daarna kwamen Evan en Kaj voor Juul en Teun in het veld. In de 57e minuut was de tijd van Thijmen aangebroken. Hij speelde zich goed vrij en met een verwoestend hard schot vanaf de zestien liet hij de keeper van MVR kansloos, 8-0. Een minuut later was het Jordi die, na een fraaie steekpass van Siem, dacht te scoren. Helaas voor hem keurde de scheidsrechter (dhr. A. Roorda die een goede wedstrijd floot) de bal wegens buitenspel af. Toch was de wedstrijd nog niet gelopen. In de laatste minuut was het Tyn, die deze week oom was geworden, met een schitterende uithaal de 9-0 op het bord zette. En in de extra tijd was het wederom Thijmen die opnieuw verwoestend uithaalde en de dubbele cijfers op het bord zette, 10-0. Hier bleef het uiteindelijk bij.

Het talrijke publiek heeft genoten van een leuke wedstrijd. Grol was superieur aan hekkensluiter MVR. Als men voor de goal af en toe iets scherper was geweest had de uitslag zelfs zomaar vijf doelpunten hoger kunnen uitvallen. Een goed begin van de tweede seizoenshelft dus. Na afloop bleek dat concurrent en koploper Spcl. Lochem de moeilijke uitwedstrijd bij Reünie gelijk had gespeeld (4-4), waardoor Grol de koppositie (op doelsaldo) over neemt van Lochem. Ruurlo volgt op één punt. Over twee weken staat de inhaalwedstrijd tegen Varsseveld op het programma. Uiteraard houden we u hiervan op de hoogte.

s.v. Grol JO13 1  -  MVR JO13 1        10-0
Doelpuntenmakers:   Yaluca 4x, Thijmen 2x, Juul 2x, Berend, Tyn