Website (bijna) klaar voor het nieuwe seizoen

25-08-2017

Een nieuw seizoen betekent weer nieuwe ontwikkelingen. Dit geld ook voor de website. Met medewerking van IdeeMedia, Robert Zijdel en de Beheergroep Website is de website weer up to date gemaakt.

Zo zijn de foto's in de banner bovenaan vernieuwd. In de linkerkolom is de agenda-tab en de nieuws-tab weggehaald en vervangen door de twitter en facebook tabs. Hierdoor kun je ook via de website de social media berichten makkelijk volgen. In de middelste kolom is de lijst met recente nieuwsberichten uitgebreidt, zodat je nooit het laatste nieuws hoeft te missen.

Verder is er achter de schermen hard gewerkt om de pagina Programma en Uitslagen hetzelfde er uit te laten zien. KNVB Dataservice, waar alle wedstrijdinfo uit komt, is namelijk gestopt en is vervangen door Sportlink Club.Data. Daardoor moest er een nieuwe code geschreven worden. De teampagina's, die ook gebruik gaan maken van Club.Data, volgen spoedig.

De zoekfunctie rechts bovenaan is verbeterd, waardoor nog makkelijker relevante pagina's en nieuwsberichten gevonden kunnen worden. Het icoontje Instagram met een link naar het Grol-account is toegevoegd rechts bovenaan.

Waar nodig zijn wijzigingen doorgevoerd op de diverse pagina's, zoals nieuwe bestuursleden, nieuwe commissieleden en een nieuw beleid. Dit zal de komende weken nog verder gaan, als er nieuwe foto's en informatie beschikbaar komt.

Een volgende stap, dat hopelijk ook in de komende maand kan worden afgerond, is het verbeteren van het digitale aanmeldingsformulier, zodat deze ook geschikt wordt voor vrijwilligers en sponsoren en voor het doorgeven van wijzigingen.

We hopen met de website onze leden, ouders, vrijwilligers, supporters, belanghebbenden en geinteresseerden, ook het komende seizoen weer van de nodige informatie te kunnen voorzien. Naast de website zullen we ook weer gebruik maken van twitter, facebook en instagram. Daarnaast is het handig om de Voetbal.nl app te downloaden voor teaminformatie. We hopen deze app komende week nog een eigen Grol-look te geven. Voor de leiders en scheidsrechters is er de Wedstrijdzaken app (mDWF). In het sportcafé zul je zien dat ook de informatie op de TV-schermen vernieuwd is. We maken hierbij gebruik van Sportlink Club.TV. Dit wordt ook gebruikt om bij het wedstrijdsecretariaat de kleedkamerindeling en velden te tonen.

Kortom diverse ontwikkelingen. Mocht je als bestuur, commissie, vrijwilliger of lid informatie of suggesties hebben voor de website of overige communicatiekanalen, stuur het naar info@svgrol.nl.