Sportvereniging Grol aan vooravond van hét jubileum

19-12-2017

Opbrengst loterij bepaalt omvang en inhoud jubileumcadeau

De sportvereniging Grol in Groenlo staat aan de vooravond van een groot en uniek jubileum. In 2018, om precies te zijn op 18 september, bestaat de op het sportpark Den Elshof gehuisveste voetbalfamilie maar liefst 100 jaar. In de aanloop naar dat jubileumjaar heeft een speciaal daarvoor in het leven geroepen jubileumcommissie een grootscheepse loterij op touw gezet om de club een passend jubileumcadeau te kunnen aanbieden.

Jeugdleden van de s.v. Grol zijn gestart met de verkoop van jubileumloten.

Grote winstkans
Binnen de vereniging worden reeds enkele weken alle zeilen bijgezet om maar liefst tienduizend loten van 10 euro per stuk aan de man en vrouw te brengen. Een hele opgave, maar daar tegenover staat wel een schatkamer vol met circa 150 prachtige prijzen, met voorop een splinternieuwe auto van het merk Toyota.

Het achthoofdige jubileumbestuur is er nog niet over uit waar het aan te bieden jubileumcadeau moet uit bestaan. Wat men wel weet, is het gegeven dat het cadeau ten goede moet komen van de gehele vereniging. Volgens het bestuur wordt daarbij bijvoorbeeld gedacht aan een nieuwe kunstgrasmat voor het hoofdveld of een stijlvolle, indrukwekkende overkapping boven de entree van het sportpark Den Elshof, hetgeen de uitstraling van de thuisbasis van de club in alle opzichten ten goede komt.

De trekking van de loterij is op zaterdag 19 mei 2018 (Pinksterzaterdag). Dit betekent dat er nog loten kunnen worden gekocht tot in de maand mei. Deze zijn onder andere te koop bij Bruna, SCC De Mattelier en Sportcafé sportpark Den Elshof. Ook kunnen er binnenkort loten online worden besteld via de website www.svgrol100.nl. Daarnaast opereert de jubileumorganisatie in een stichtingsvorm, die 1 januari 2018 SBBI is, hetgeen betekent dat de door particulieren en bedrijven aan de stichting gedane giften fiscaal aftrekbaar zijn.

Officiële opening jubileumjaar
De officiële opening van het jubileumjaar vindt plaats op zondag 7 januari 2018 en dat vanzelfsprekend op het huisadres dan wel het sportpark Den Elshof van Grol. Het een en ander gaat gebeuren direct na afloop van de traditionele Nieuwjaarsloop en dat tijdens de Nieuwjaarsreceptie in het Sportcafé. De wens van het jubileumbestuur om jong en oud van meet af aan bij alle jubileumactiviteiten te betrekken, zal dan direct herken- en merkbaar zijn. De opening wordt namelijk verricht door het in verenigingsjaren oudste lid samen met het jongste voetballende lid van de club. Het gaat hier om Jan Wolterink, die in 2018 op 85-jarige leeftijd maar liefst 72 jaar aaneengesloten lid is van s.v. Grol. De naam van het jongste actieve en dus voetballende lid wordt nog geheim gehouden en pas worden prijsgegeven op de eerste zondag van januari.

Zes hoogtepunten
Zoals bekend zullen alle activiteiten en festiviteiten in het kader van het jubileum zich uitstrekken over geheel 2018. De zes belangrijkste hoogtepunten zullen bestaan uit de opening van het jubileumjaar zoals hiervoor vermeld, de afsluiting van het jubileumjaar op zaterdag 29 december in het uitgaanscentrum City Lido met een avond onder het motto 'Door, voor en met de leden van s.v. Grol!' Daarnaast vanzelfsprekend de organisatie van de jubileumloterij met een auto als hoofdprijs en de presentatie van een riant en luxe jubileumboek over 100 jaar sportvereniging Grol. Het vijfde en zesde hoogtepunt worden ingevuld met de jubileumweek in september 2018 en de aanbieding van een jubileumcadeau aan de 100-jarige sportvereniging Grol. De jubileumweek, boordevol activiteiten voor jong en oud, vangt aan op dinsdag 18 september oftewel de oprichtingsdatum van Grol en duurt tot en met zondag 23 september. Een zesdaagse met daarin onder andere een herdenkingsdienst, de presentatie van het jubileumboek, sport- en speelactiviteiten voor de jeugd, een jubileumreceptie, een kerkdienst in de open lucht, een feestavond voor de leden en een dance-event voor de jongeren.