Doetinchem ontfutselt Grol punten.

28-03-2005

Kende trainer Gerard Bos van Grol enige kopzorgen om een team in de wei te sturen die het niet gemakkelijke karwei tegen Doetinchem moest klaren, ook zijn collega Andre Simmelink mistte enkel waardevolle basisspelers. Waaronder de centrale middenvelder en de diepste spits. De Grol coach zag zich genoodzaakt, mede ingegeven door o.a. blessures, enkele jeugdige spelers op de open gevallen plaatsen te laten spelen. De gastheren zetten gelijk vanaf het beginsignaal van de arbiter druk op de tegenstander. Dit resulteerde al in de 2e min. tot een vloeiende aanval middels o.a. Frank Oosterholt die de bal breed legde op invaller Lennart Walterbos.
Het jonge talent had in het prille begin van de wedstrijd zich al onsterfelijk kunnen maken, ware het niet dat doelman Keukens met veel moeite zijn afstandschot tot corner kon verwerken. Het blessureleed werd in de 8e minuut uitgebreid door het uitvallen van Frank Oosterholt (hamstrings). Er ontwikkelde zich een wedstrijd met een temperamentvol begin met leuke acties voor beide doelen. Grol had ietwat meer mogelijkheden, hoewel de afronding nog te wensen overliet.

Dat het geen gemakkelijke middag zou worden, was van tevoren bekend. De thuisploeg liet zich echter niet overtroeven, waardoor de beste mogelijkheden vooralsnog voor hen waren. Er ontstond een boeiende en aantrekkelijke fase in de wedstrijd. Ruim halverwege de eerste helft had Jean Paul zijn team op voorsprong kunnen zetten, door een bal op maat van Kevin tussen de palen te brengen. Zijn schot ging echter voorlangs. Enige opluchting was er tevens bij keeper Dennis en de talrijke Grolsupporters toen een snoeiharde vrije trap van Bastiaan Serhorst het doel ternauwernood mistte. Ook Sander Wiggers kreeg op een voor hem vreemde positie de bal aangespeeld door Lennart, maar zijn keuze voor de moeilijke hoek bracht hem geen succes. Naarmate de eerste speelhelft vorderde, de spelers hadden al veel gegeven, sloop over en weer toch wat onnauwkeurigheid in het spel, terwijl de gasten te gehaast speelden om succesvol te zijn. Beide ploegen waren duidelijk aan de thee toe en als zo vaak slaat dan een moment van onachtzaamheid toe. Een moment waar de razendsnelle vleugelspeler Pedro Joao Nzumba dankbaar gebruik van maakte. Hij soleerde door de Grol defensie, die stil stond na een vermeende overtreding. Hij scoorde beheerst, na wat later zou blijken het winnende doelpunt, in de linker benedenhoek, 0-1.

Na de thee trok Grol fanatiek ten strijde en zette de tegenstander nog meer vast op de eigen helft. Binnen enkele minuten had de achterstand al weggewerkt kunnen zijn, zelfs een voorsprong had tot de mogelijkheden behoord. De afwerking was echter niet van dien aard dat het thuislegioen kon juichen en ook keeper Keukens was menigmaal een niet te nemen hindernis. In veel kritieke situaties voor zijn doel bleef hij heer en meester en bracht hij de rust in de verdediging. Om nog meer druk naar voren te zetten, stuurde trainer Bos een verse kracht binnen de lijnen. Ten faveure van Jean Paul Papen kwam Koen van Meurs in de laatste lijn en schoof sneltrein Tom Klein Zeggelink naar de voorste linies. Het bracht echter niet het gewenste effect. Doetinchem bleef met veel spelers achter de bal en zocht de Grolhelft niet of nauwelijks meer op. Gerust op een positief resultaat waren zij allerminst. Grol bleef aandringen en zoeken naar de bevrijdende treffer, wat maar niet lukte. Michel Visser had zijn ploeg een vijftal minuten voor het verstrijken van de reguliere speeltijd een dienst kunnen bewijzen. Maar ook hij weigerde het buitenkansje, geschonken door een ver opgerukte en risico’s nemende Grolverdediging, te benutten en daarmee de wedstrijd definitief in het slot te gooien.

Het eindresultaat zal voor de Grolelf niet bevredigend zijn, afstandschoten van o.a.Tom Klein Zeggelink en Patrick van Egmond in de deying seconds mochten hier geen verandering in brengen. De inzet en strijd was in elk geval tot de laatste minuut aanwezig. Als deze lijn doorgetrokken wordt zal het a.s. zondag tegen Varsseveld weer een boeiende pot worden en waarin de ploeg zeker niet kansloos is.

Opstelling Grol 1

Doel: Dennis Dibbets,

Achter: Tom Groot Kormelink, Juliën Harbers, Tom Klein Zeggelink, Frank Oosterholt (Jean Paul Papen-Koen van Meurs);

Midden: Jeroen van Dalen, Sander Wiggers, Lennart Walterbos (Bas Nijhoff);

Voor: Jalal Essbai, Patrick van Egmond, Kevin Stöteler.

Uitslagen zondag 28 maart
Grol - Doetinchem 0 - 1

HC’03 - Ulftse Boys 0 - 3

Angerlo Vooruit - WVC   afg.

DVC’26 - Pax 0 - 1

Sc Eibergen - Kilder gest.

Varsseveld - Sc Neede 1 -0